نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ گفت: ریشه ناامنی و عدم ثبات در منطقه وجود رژیم صهیونیستی و تحرکات شیطانی آل سعود است که باید ریشه‌کن شود.
کد خبر: ۲۱۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 16 April 2016

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل،‌ در مورد موضوع بیانیه پایانی نشست سران سازمان همکاری اسلامی که در بندهایی از این بیانیه علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از رژیم صهیونیستی و آل‌سعود تأکید شده است، اظهار کرد: به جای آن که کشورهای اسلامی به وحدت و همدلی بیشتر در بیرون کردن بیگانگان از منطقه تاکید کنند، در بندهایی از بیانیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ایران و حزب‌الله را محکوم کردند در حالی که ریشه ترور مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است که با حمایت داعش سعی در تداوم ناامنی در منطقه دارند.

وی با بیان اینکه ریشه این ناامنی‌ها باید با اقدام عملی کشورهای منطقه خشکانده شود، تصریح کرد: جای تأسف است که به جای محکوم کردن سران شیطانی آل سعود و رژیم صهیونیستی کشورهایی که در استانبول گرد هم آمدند دچار کج‌فهمی شده و علیه جمهوری اسلامی ایران بیانیه می‌دهند.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ گفت: باید رئیس جمهور کشورمان و وزیر امور خارجه در مقابل این توهین و بی‌احترامی‌ها هر چه سریع‌تر خاک ترکیه را ترک کنند و به بی‌نتیجه بودن این اجلاس و اعتراض به مفاد بیانیه آن در صحنه عمل اقدام کنند.

حقیقت‌پور افزود: اصلی‌ترین تروریست منطقه‌ای رژیم صهیونیستی و آل سعود است که در فلسطین، ‌یمن، سوریه و عراق تحرکات ضد انسانی آنها را شاهد هستیم و روز‌به‌روز نیز ریشه این ناامنی‌ها و شرارت‌ها تشدید می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران همواره روی اصول منطقی و عقلانی خود در حمایت از مظلومان دنیا تأکید کرده و هیچ وقت اجازه نداده تا سیاست‌مداران مکار و شیطانی غرب بخواهند ملت‌های مسلمان را مورد هجمه قرار داده و حق و حقوقشان را ضایع کنند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس اضافه کرد: حضور ایران در سوریه و دفاع از حق و حقوق ملت‌های آزادیخواه با هدف ریشه‌کنی اقدامات جاهلانه داعش و گروه‌های تروریستی دیگر است که قطعاً نتایج ثمربخشی را به دنبال دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار