وی دیدار با علما، ایثارگران، نشست توسعه ظرفیت های گیلان، جلسه با برگزیدگان و گیلانیان خارج از کشور و حضور در شورای اداری استان و نهایتاً نشست خبری با نمایندگان رسانه های گروهی را از دیگر برنامه های رییس جمهوری عنوان کرد.
کد خبر: ۲۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 11 April 2015
به گزارش تابناک گیلان،محمدعلی نجفی جمعه شب در گفت وگویی که به صورت زنده از سیمای مرکز گیلان پخش می شد، اظهار کرد: رییس جمهوری و هیأت دولت، چهارشنبه و پنجشنبه هفته پیش رو به گیلان سفر می کنند و اولین برنامه رییس جمهوری، دیدار مردمی با مردم استان است.

وی دیدار با علما، ایثارگران، نشست توسعه ظرفیت های گیلان، جلسه با برگزیدگان و گیلانیان خارج از کشور و حضور در شورای اداری استان و نهایتاً نشست خبری با نمایندگان رسانه های گروهی را از دیگر برنامه های رییس جمهوری عنوان کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: طبق نیازی که از قبل سنجیده شده، در همه شهرستان ها، وزرا یا معاونان رییس جمهوری حضور یافته و ضمن شرکت در جلسات شورای اداری، پروژه های انجام شده را افتتاح یا کلنگ زنی می کنند.

وی اضافه کرد: لیستی از نیازهای هر شهرستان با مشورت مسوولین آن شهرستان ها تهیه شده که طی هفته جاری، پس از نهایی شدن، اطلاع رسانی می شود.

نجفی سفر رییس جمهوری و هیأت دولت به گیلان را موجب شتاب در توسعه استان، تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه و مشاهده مشکلات و نواقص از نزدیک و اهتمام برای رفع این کاستی ها عنوان و تصریح کرد: دولت مصمم است تعهداتی را که می پذیرد، حتماً عملیاتی شود.

وی یادآور شد: از اواخر سال گذشته و همچنین در نخستین روزهای سال جدید، جلسات کاری مختلفی را در استان برگزار و پروژه ها و طرح ها مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار گیلان به برگزاری جلسه جمع بندی بررسی مشکلات و پروژه ها با حضور رییس جمهوری اشاره و ابراز امیدواری کرد که چاره اندیشی مناسبی برای ساماندهی مشکلات با سفر هیأت دولت به گیلان انجام شود.

وی پروژه راه آهن قزوین - رشت - انزلی ، باقی مانده 11 کیلومتر آزادراه قزوین - رشت، سدهای نیمه تمام همچون پلرود، شفارود و 11 سد لاستیکی گیلان را در حوزه امور عمرانی ذکر کرد.

نجفی موضوع تسطیح اراضی کشاورزی، برنج کاری و محصول راهبردی چای و همچنین فندق، زیتون و بادام زمینی و ... را از موضوعات مربوط به بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی به مشکلات بخش صنعت گیلان نیز اشاره کرد و گفت: پروژه های نیمه تمام سنگینی در استان داریم که نیاز به تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه در گردش دارند و برای رفع مشکلات این بخش چاره اندیشی می شود.

نجفی افزود: با حضور 70 نفر از روسای بانک ها، مدیران شرکت های بزرگ اقتصادی و بنیادها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و همچنین شورای ایرانیان خارج از کشور، جلساتی داشته ایم و کوشیده ایم در این نشست ها، ظرفیت ها و توان استان را معرفی کنیم.

وی از استقبال خوب و مناسب بخش خصوصی و سرمایه گذاران از برنامه های مطرح شده در این جلسات خبر داد و گفت: طرح های بزرگی نیز در دست مطالعه است و بعضی از این طرح های که توسط بخش خصوصی در حال انجام است، در سفر رییس جمهوری به جمع بندی می رسند.

استاندار گیلان همچمین با اشاره به فعال بودن تلفن 111 (سامد) به عنوان پل ارتباطی بین مردم با مسوولان اضافه کرد: مردم می توانند 24 ساعت قبل از سفر رییس جمهوری و هیأت دولت و همچنین 24 ساعت بعد از سفر، با این سامانه ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را مطرح کنند.

وی گفت: با ارائه کد ملی و دریافت شماره رهگیری، یک ماه بعد، پاسخ خود را در خصوص مشکل طرح شده، دریافت خواهند کرد.

رییس جمهوری و هیأت دولت، چهارشنبه هفته آینده پانزدهمین سفر استانی را به گیلان انجام می دهند.

رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان و قم سفر کرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار