خطبه های نماز استان
امام جمعه ارومیه گفت : تقویت تولیدات داخلی، ساده زیستی و پرهیز از اسراف توسط مسئولان و مردم می تواند زمینه ساز تحقق شعار سال 95 شود.
کد خبر: ۲۰۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ 08 April 2016

امام جمعه ارومیه گفت : همگان برای پیروزی در جنگ اقتصادی تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه ارومیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی باید محور زندگی آحاد جامعه قرار گیرد.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: تقویت تولیدات داخلی، ساده زیستی و پرهیز از اسراف توسط مسئولان و مردم می تواند زمینه ساز تحقق شعار سال 95 شود.
وی با اشاره به نزدیک شدن ماه رجب افزود: اعتکاف فرصت مناسبی برای پالایش معنوی است و خانواده ها می توانند از این فرصت ها به نحو شایسته ای استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره مناقشات بین دولت های جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: نهادهای بین المللی تاکنون در حل ریشه ای این مشکل اقدام جدی انجام نداده اند.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی اضافه کرد: کشور آذربایجان باید هوشمندانه عمل کند و با اتحاد و همدلی  بین مسلمان بر مشکلات فائق آید.



امام جمعه شاهین‌دژ:راه‌اندازی جنگ میان آذربایجان و ارمنستان از دسیسه‌های آمریکا است 
خبرگزاری فارس: راه‌اندازی جنگ میان آذربایجان و ارمنستان از دسیسه‌های آمریکا است
امام جمعه شاهین‌دژ گفت: راه‌اندازی جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از حیله‌ها و دسیسه‌های شیطانی رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده و قصد دارند جنگ را به سوی مرزهای روسیه و ایران بکشانند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شاهین‌دژ با اشاره به شعار امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار داشت: بیان این شعار توسط مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته نشان از حساسیت اقتصاد مقاومتی در پیروزمندی انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت که تاکید رهبر انقلاب اسلامی در خصوص عملی کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه به دلیل حفظ عزت نفس ملت ایران و قدرتمند کردن ایران در صحنه جهانی است، زیرا که در حال حاضر دشمنان ایران اسلامی از طریق تحریم‌های اقتصادی ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و در صورتی که مسئولان بتوانند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در اقتصاد کشور عملی کنند می‌توانیم از لحاظ اقتصاد مقتدر باشیم.

امام جمعه شاهین‌دژ ادامه داد: مقابله با فشارهای که از طرف دشمنان در صدر اسلام و در زمان محکومت پیامبر اکرم (ص) و همچنین در صحنه عاشورا نشانگر این است که مسلمانان باید در هر شرایط در مقابل دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کنند و هیچ‌گاه تسلیم دشمنان نشوند و اقتدار و عزت خویش را حفظ کنند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت حمایت از رهبر انقلاب اسلامی، افزود: ملت ایران و مسئولان کشوری باید با تمام توان خویش به منویات رهبری عمل کرده و استکبارستیزی را در راس امور خویش قرار دهند.

باقری در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شاهین‌دژ به جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی جنگ میان این دو کشور از حیله‌ها و دسیسه‌های شیطانی رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده و قصد دارند جنگ را به سوی مرزهای روسیه و ایران بکشانند.

وی ادامه داد: در واقع آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارند با راه‌اندازی جنگ میان ایران و روسیه مستشارهایی که از طرف ایران و کشور روسیه هم‌اکنون در سوریه مستقر شده‌اند را به سوی کشورهای خویش برگردانند و آنان نیز به اهداف شوم خویش در سوریه ادامه دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امید است جنگ میان آذربایجان و ارمنستان به پایان برسد و دسیسه‌ها و حیله‌های کشورهای انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی خنثی شده و اسلام همچنان پیروز میدان باشد.

باقری به ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه در آینده باید گفتمان را در راس امور قرار دهیم و به تقویت قوای نظامی بهای چندانی ندهیم اشاره کرد و ادامه داد: این ادعا کاملا بی‌پایه و اساس بوده زیرا خداوند در قرآن کریم همواره مسلمانان را بر تقویت قوای دفاعی دعوت کرده و از آنان می‌خواهد نیروهای نظامی خویش را همیشه در مقابل دشمنان تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی‌هایی که در طول حکومت پیامبر اکرم(ص) به وقوع پیوست به دلیل قوای نظامی بالای آنان بوده و این موضوع مسلمانان کشور ما را مجاب می‌کند که همواره روزبه روز قوای نظامی خویش را تقویت کنیم تا در برابر دشمنان بتوانیم ایستادگی کنیم.

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: در حال حاضر موشک‌سازی ایران در عرصه بین‌المللی زبانزد تمام جهان بوده و این موضوع علاوه بر اقتدار ایران سبب وابسته کردن برخی از دولت‌ها به ایران اسلامی شده است بنابراین نیروهای نظامی ما باید با تمام توان سعی در تقویت و به روز کردن تجهیزات نظامی خویش کنند.

این مسئول در ادامه سخنان به انتخابات دور دوم مجلس اشاره کرد و ضمن درخواست از مردم برای حضور باشکوه در این روز سرنوشت‌ساز از مسئولان درخواست کرد که حق انتخاب را به خود مردم دهند.



امام جمعه پلدشت:کنار آمدن با آمریکا مشکلات کشور را حل نخواهد کردخبرگزاری فارس: کنار آمدن با آمریکا مشکلات کشور را حل نخواهد کرد
امام جمعه پلدشت گفت: تصور اینکه اگر با آمریکا کنار بیاییم و خواسته‌های آنان را برآورده کنیم، مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد، تصور اشتباهی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت، حجت‌الاسلام سید نقی دوزدوزانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پلدشت با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوای الهی سبب رستگاری انسان شده و او را سعادتمند می‌کند.

وی نمازگزاران را به برقراری نظم و انضباط در کارهای روزمره دعوت کرد و از آنان خواست که در کارهای روزمره خویش عبادت و مناجات با خداوند در سرلوحه کارهای خویش قرار دهند، زیرا برنامه‌ریزی مهم‌ترین کار هر انسان برای پیشبرد اهداف خویش است.

امام جمعه پلدشت ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خویش در روزهای آغازین سال جدید در مشهد مقدس مطالب مهمی بیان کردند از جمله مهم‌ترین این بیانات می‌توان به فرمایش ایشان در خصوص آمریکا اشاره کرد که از نظر مقام معظم رهبری امریکا کشور ایران را بر سر دوراهی قرار داده است و ما در این راستا دو راهکار پیش رو داریم اولین راهکار این است که با این کشور جهان‌خوار کنار بیاییم و دومین راهکار نیز این است که در مقابل تحریم‌ها و فشارهای آمریکا ایستادگی کرده و اقتصاد کشور را به وسیله اقتصاد مقاومتی تقویت کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: کنار آمدن با آمریکا بنا به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی مشکلات کشور را حل نخواهد کرد این موضوع در کشورهایی همچون عراق و سوریه صدق می‌کند زیرا این با کنار آمدن با آمریکا مشکلات آنان نه تنها حل و فصل نشد بلکه ما شاهد به خاک و خون کشیده‌ شدن این دو کشور در طول سال‌های گذشته هستیم.

دوزدوزانی به اعمال فشارهای مختلف از سوی آمریکا و کشورهای غربی در طول سال‌های گذشته و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ملت غیور ایران در طول سال‌های متمادی در برابر تمام مشکلات و فشارهای که از سوی دشمنان متحمل می‌شدند ایستادگی کردند و آنان با وجود به راه‌انداختن هشت سال جنگ تحمیلی در کشور نتوانستند مردم این کشور از پای درآورند.

وی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن چنین روزی، افزود: صیاد شیرازی یکی از بزرگ‌مردان بااخلاص نظام انقلاب اسلامی بود که در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزنده‌ای در طول هشت سال جنگ تحمیلی را انجام داد.

امام جمعه پلدشت به فرا رسیدن 21 فروردین و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر جامعه ما نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مطلوبی را داراست ولی مسئولان باید توجه داشته باشند که موجبات تهیه مسکن را برای افراد بی‌بضاعت و کم‌برخوردار در جامعه فراهم کنند تا تمام افراد در رفاه و آرامش زندگی کنند.

این مسئول در خصوص اهمیت جا و مکان دادن به فردی که بی‌خانمان است به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و ادامه داد: امام صادق(ع) در این خصوص می‌فرماید: «هر کس دارای خانه‌ای خالی از سکنه باشد و مسلمانی نیز به این خانه نیازمند باشد و این فرد مانع از حضور این فرد بی‌بضاعت در خانه‌اش شود در قیامت روسیاه خواهد بود و در بهشت جا و مکانی نخواهد داشت.»

دوزدوزانی در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پلدشت، گفت: ضرورت دارد با آغاز سال جدید تحولاتی در خصوص ارتقای سطح زندگی خویش داشته باشیم و در این راستا از کلیه ائمه جمعه و همچنین مردم درخواست می‌شود که در برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و مهمانی‌ها علاوه بر پرهیز از اسراف کردن زمان را نیز کنترل کرده و وقت را ابطال نکنند.

وی از اینکه برخی از مردم مجالس ترحیم را در ساعت‌های طولانی و با هزینه گزاف برگزار می‌کنند انتقاد کرد و افزود: بهتر است که وقت را ارزشمند شمرده و با برنامه‌ریزی منظم کارهای خویش را در طول روز انجام دهند.

امام جمعه پلدشت همچنین بر ضرورت مشارکت در نماز جماعت و شرکت در نماز جمعه تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید بنا به فرمایش پیامبر بزرگوار و ائمه اطهار نمازهای خود را به صورت دسته‌جمعی ادا کنند زیرا علاوه بر ثواب 70 برابری آن نسبت به نماز فرادا سبب نزدیکی دل‌های مسلمانان به یکدیگر می‌شود.



امام جمعه خوی:مبارزه با سلطه‌گری استکبار جهانی بزرگترین افتخار ایران استخبرگزاری فارس: مبارزه با سلطه‌گری استکبار جهانی بزرگترین افتخار ایران است
امام جمعه خوی گفت: مبارزه با سلطه‌گری‌های استکبار جهانی یکی از افتخارات مهم انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با اشاره به ضرورت یاد مرگ در زندگی انسان، اظهار داشت: امام صادق(ع) در خصوص یاد مرگ می‌فرماید: «یاد کردن مرگ خواهش‌های نفس را می‌میراند و و رویشگاه‌های غفلت را ریشه‌کن می‌کند و و دل را با وعده‌های خدا نیرو می‌بخشد و و طمع را نازک می‌سازد و و پرچم‌های هوس را در هم می‌شکند و آتش آزمندی را خاموش می‌سازد و و دنیا را در نظر کوچک می‌سازد».

وی ادامه داد: مرحوم حاج سید حبیب‌الله هاشمی خویی در ذیل کلام امیر مؤمنان(ع) می‌نویسد بعضی از علماء فرموده‌اند بر انسان عاقل است که مرگ را زیاد یاد کند چون از یک طرف موجب نزدیـکی اجل نمی‌شود و از سوی دیگر چندین فایده دارد.

امام جمعه خوی به فواید یاد مرگ اشاره کرد و ادامه داد: انسان را اهل قناعت می‌کند، موجب توبه انسان از گناهان می‌شود، باعث نشاط در عبادت می‌شود، از آرزوهای بیهوده دور می‌سازد، مصیبت‌ها را بر انسان آسان می‌سازد و از طغیان انسان جلوگیری می‌کند.

این مسئول در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خوی، گفت: روز قطـع رابطه سیـاسی ایران و آمریکا، روز ملی فناوری هسته‌ای، روز هنر اسلامی به مناسبت شهادت شهید آوینی، ولادت حضرت امام محمد باقر(ع)، شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به دست منافقین، تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روز شهادت امام علی النقی(ع)، روز دندانپزشکی و سخنرانی تاریخی حضرت امام در مسجد اعظم قم از جمله مهم‌ترین مناسبت‌های هفته جاری است.

شکوری در بخش دیگری از سخنان خود به فضیلت‌های مهم ماه رجب اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:« ماه رجب را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار داده‌ام هر کس به آن چنگ زند به وصـال من خواهد رسید.»

وی به فرا رسیدن میلاد امام محمد باقر(ع) در اولین روز از ماه رجب اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در خصوص روز ولادت امام محمد باقر(ع) می‌فرماید: از صلب علی بن الحسین(ع) فرزندی متولد می‌شود که نامش نام من است و در خلقت و شمایل شبیه من است او دانش را می‌شکافد چنانکه کشاورز زمین را می‌شکافـد.

امام جمعه خوی به دیدگاه امام محمد باقر(ع) در خصوص کمال اشاره کرد و گفت: کمال از دیدگاه امام محمد باقر(ع) این است که همه کمال در شناخت عمیق دین و شکیبایی در پیشامدها و اندازه نگه داشتن در زنـدگی است.

این مسئول به فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن اشاره کرد و ادامه داد: این بنیاد در سال 58 با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی کار خود را آغاز کرد و بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی وظایف مهمی را بر عهده دارد.

شکوری با بیان اینکه انجام پروژه‌های کارشناسی در مورد زمین‌های روستایی، کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی از جمله مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن است، تصریح کرد: بنیاد در سطح شهرستان‌های کشور دارای شعبه بوده و حدود 12 شرکت تابعه و همکار دارد.

*اقتضاء مصالح منطقه مهار جنگ قره‌باغ است

وی به درگیری میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و افزود: این هفته، در منطقه قره باغ نیروهای آذربایجان و ارمنستان با یکدیگر درگیر شدند که حاصل آن 33 کشته و بیش از 200 زخمی از طرفین بوده است.جمهوری اسلامی ایران طرفین را به خـویشتن‌داری و تـوقف درگیـری‌ها دعوت کرده است.

امام جمعه خوی افزود:  قره باغ از سال 1373 تحت کنترل نیروهای ارمنی قرار دارد. براساس قوانین بین‌المللی، قره باغ بخشی از خاک آذربایجان است ولی ساکنان اکثراً ارمنی آن که از سوی ارمنستان حمایت می‌شوند مدتهاست اعلام استقـلال کـرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در سال 1370 و پس از آنکه قره باغ اعلام استقلال کرد جنگ خونینی در این منطقه میان آذربایجان و ارمنستان در گرفت که 35 هزار کشته و صدها هزار آواره برجای گذاشت.

شکوری افزود: ارمنستان روابط استراتژیک با روسیه دارد و آذربایجان نیز همین روابط را با آمریکا و ترکیه دارد و این مسئله موضوع را مشکوک می‌سازد لذا با توجه به درگیری‌ها و بحران های موجود در منطقه باید همسایگان این دو کشور تلاش بکنند که از ادامه درگیری در قره باغ جلوگیری کنند چون تنها کشوری که از این جنگ سود خواهد برد رژیم اشغالگر قدس است.

وی به روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: فناوری هسته‌ای از جمله افتخارات نظام جمهوری اسلامی بوده که ایران اسلامی را در سطح جهان الگو برای تمام ملل جهان قرار داده است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی و مبارزه با سلطه‌گری‌های استکبار جهانی یکی دیگر از افتخارات مهم نظام انقلاب اسلامی ایران است.


امام جمعه پیرانشهر تاکید کردلزوم تامین مسکن برای اقشار مستضعف جامعه
خبرگزاری فارس: لزوم تامین مسکن برای اقشار مستضعف جامعه
امام جمعه پیرانشهر به فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن اشاره کرد و ضمن تقدیر از آنان، از این بنیاد درخواست کرد که برای ایجاد مسکن برای اقشار مستضعف حداکثر تلاش خویش را انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر، ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، به آیات و احادیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص صداقت در گفتار اشاره کرد و اظهار داشت: صدق و صداقت بارزترین مشخصه پیامبران الهی در دعوت مردم به سوی خدا است؛ از این‌رو راست‌گویی از اعمال نیک و پسندیده انسانی بوده و نزد دین و خرد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی درادامه به آیات 56 و 57 سوره مریم که در خصوص یکی از پیامبران که به نام ادریس بود اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در این آیات در خصوص این پیامبر بزرگوار می‌فرماید: «همانا ادریس پیامبری راستگو و صدیق بود، آن حضرت مقام نبوت داشت و خداوند مقامش را بلند گردانید».

امام جمعه پیرانشهر در خصوص صداقت به حدیثی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علی(ع) در خصوص صداقت می‌فرماید: «صداقت و راستگویی، ریشه و اساس ایمان و زینت برای انسان است و انسان راستگو آرامش را در قلب خویش خواهد داشت».

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود نمازگزاران را به پرهیز از دروغگویی حتی به صورت مزاح دعوت کرد و ادامه داد: در واقع وقتی انسان عادت دروغ گفتن داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند آن را ترک کند لذا در گفتار خویش صداقت داشته باشید و اگر حتی به ضرر شما نیز باشد از گفتن آن امتناع نکنید.

محمودی همچنین به افرادی که به منافقان معروف هستند اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در آیات هشت تا 10 سوره بقره در خصوص این افراد به مسلمانان می‌فرماید:« در میان مردم دسته‌ای هستند که می‌گویند: ما به خدا و روز رستاخیز باور داریم، در صورتی که باور ندارند و جزو مؤمنان به شمار نمی‌آیند (اینان به نظرشان) خدا و کسانی را گول می‌زنند که ایمان آورده‌اند، در صورتی که جز خود را نمی‌فریبند ولی نمی‌فهمند، ‏‏ در دلهایشان بیماری (حسد و کینه‌توزی با مؤمنان) است و خداوند (نیز با یاری دادن و پیروز گرداندن حق) بیماری ایشان را فزونی می‌بخشد، و عذاب دردناکی (در دنیا و آخرت) به سبب دروغگویی و انکارشان در انتظارشان است.

وی در ادامه به سه صفت مهم فرد منافق از دیدگاه رسول خدا (ص) اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در رابطه با خصوصیات ‏منافقان می‌فرماید: «نشانه منافق سه چیز است، هرگاه حرف بزند دروغ می‌گوید و اگر وعده داد خلاف وعده می‌کند و اگر امانتی به او سپرده شود در امانت خیانت می‌کند».

امام جمعه پیرانشهر بر ضرورت وفای به عهد تاکید کرد و افزود: خداوند قرآن کریم در آیات دو و سه سوره صف در خصوص اهمیت وفای به عهد می‌فرماید: « اى کسانى که ایمان آورده‌اید چرا چیزى می‌گویید که انجام نمی‌دهید نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.»

این مسئول در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پیرانشهر به ضرورت وفای به عهد توسط مسئولان کشور خصوصا نمایندگان مجلس اشاره کرد و ادامه داد: بهتر است نمایندگان مجلس به هنگام دوران تبلیغات خویش از دادن وعده‌های که خارج حیطه وظایف آنان است پرهیز کنند زیرا که عمل نکردن به وعده‌های که داده می‌شود از منظر خداوند بسیار ناپسند است.

محمودی به ضرورت مشارکت مردم در انتخابات دور دوم نیز اشاره کرد و ادامه داد: مردم ایران همواره باید در پیروی از اهداف نظام انقلاب اسلامی ثابت قدم بوده و موجبات سربلندی نظام انقلاب اسلامی را فراهم آورند.

وی در ادامه سخنان خود از کلیه نیروهای نظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی که در طول تعطیلات نوروزی نظم و امنیت را در جامعه برقرار کرده بودند تشکر و قدردانی کرد و از نمازگزاران درخواست کرد که کمال همکاری را با مسئولان داشته باشند.

امام جمعه پیرانشهر در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن اشاره کرد و ضمن تقدیر از کارکنان این بنیاد از بنیاد مسکن درخواست کرد که برای ایجاد مسکن برای اقشار مستضعف حداکثر تلاش خویش را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار