کد خبر: ۲۰۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 07 April 2016

به گزارش تابناک یزد،نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با طرح پيشنهاد جابجايي خط راه آهن درون شهر يزد، اظهار كرد: پيشنهاد بنده در اين خصوص اين است تا خط راه آهن به مانند مترو به زير زمين منتقل شود، كه در نتيجه زمين‌هاي بسياري در شهر با اين انتقال خط، آزاد خواهد شد.


 آيت الله "محمدرضا ناصري" در ديدار مسئولان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان افزود: خط راه‌آهن، شهر را به دو بخش تقسيم كرده كه با اين جابجايي، در بخش قابل توجهي از شهر، رونق ايجاد خواهد شد.

وي با بيان اين كه مسئولان طرح‌هاي عمراني جديد عام المنفعه را در شهر يزد دنبال كنند، گفت: شهر به طرح‌هايي نياز دارد كه نگاه به يزد را متحول كند.

ناصري در بخش ديگري از سخنانش بر اهميت جذب كامل و سريع اعتبارات سفر رئيس جمهوري به يزد تاكيد كرد.

وي با بيان اين كه مسئله آب بايد بطور ويژه پيگيري شود، خواستار همگرايي همه مسئولان در پيگيري و تحقق اين امر شد.

امام جمعه يزد همچين از سازمان مديريت و برنامه ريزي خواست تا در جذب اعتبارات فرهنگي ‌‌نهايت تلاش خود را بكار گيرد.

آيت الله ناصري در پايان نيز بر حفظ بافت تاريخي و ميراث فرهنگي يزد تاكيد و ابراز اميدواري كرد كه  سازمان مديريت نقش هدايت‌گري خود را در مسائل مهم استان ايفا كند و با پيگيري طرح‌هاي بزرگ و عظيم، افق جديدي براي يزد در نظر گرفته شود.

"حميدرضا نصيري‌زاده" رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد نيز در اين ديدار با بيان اين كه سال گذشته، سخت‌ترين سال پس از انقلاب به لحاظ اعتباري بود، ابراز اميدواري كرد كه در سال ۹۵ با بهبود اعتبارات، بتوان حجم قابل توجهي از طرح‌‌هاي نيمه تمام را به اتمام رساند.

وي در ادامه با بيان اين كه اعتبارات كم نظيري در سفر كاروان تدبير و اميد به يزد اختصاص داده شده است، گفت: بيشترين اعتبار مربوط به دو خطه كردن راه آهن بافق – اصفهان در محدوده استان يزد است و پس از آن طرح‌هاي كشاورزي با هدف مديريت مصرف آّب مورد توجه  قرار گرفته است.

رئيس سازمان مديريت استان همچنين از اختصاص ۴۰۰ ميليون يورو تسهيلات صندوق توسعه ملي به منظور اجراي خط انتقال آب خليج فارس به يزد خبر داد و گفت: اميدواريم تا با مشاركت بخش خصوص اين طرح عظيم ملي روند اجرايي به خود بگيرد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار