دیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در راستای توجه به پوشش اصیل ایرانی- اسلامی نخستین جشنواره مد و لباس استان یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۲۰۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 03 April 2016

به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی ندوشن زمان برگزاری این جشنواره را30و31 اردیبهشت سالجاری در شهرستان اردکان اعلام کرد.

وی اهداف جشنواره را معرفی مدلهای پوشش ایرانی اسلامی،افزایش و توسعه خلاقیت، نو آوری در مد ولباس ایرانی، اسلامی،ایجاد تعامل و هم افزایی میان طراحان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان،ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی، ایرانی،هدفمند نمودن اندیشه های نو در راستای تحقق اهداف جامعه ایرانی ،سوق دادن دانشجویان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه های اسلامی و زمینه سازی جهت کار آفرینی ذکر کرد.
وی گفت: بخش­های جشنواره را بخش لباس بانوان، طراحی و علمی تشکیل می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد:در بخش لباس بانوان صرفا آثار مرتبط با بانوان، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد که خود شامل سه قسمت مانتو و شلوار (اجتماع)، مانتو و شلوار (مجالس)وپوشش سر(مقنعه، چادر و ...)است.
غیاثی ندوشن افزود:در بخش طراحی نیز صرفا آثار مرتبط با بانوان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد که خود شامل دو قسمت طراحی مانتو و شلوار (اجتماع و مجالس)و طراحی پوشش سر (مقنعه، چادر و ...)است.
به گفته وی در بخش علمی؛ آثار پژوهشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می­گیرد که خود شامل دو قسمت مقالات و پایان نامه­های دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ومقالات و پایان نامه­های دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی است.
وی تاکید کرد: در تمامی بخشهای جشنواره تنها طرحهایی به جشنواره راه خواهند یافت که کاملاً پوشیده و متناسب با شأن والای بانوان ایرانی باشد و طرح ها با معرفی صاحب طرح و یا صاحب امتیاز ( حقیقی یا حقوقی) ارائه گردد.
غیاثی ندوشن گفت: طرحهای پوشش سر بایستی به گونه ای باشد که تمامی موی سر را پوشانده و بیش از گردی صورت نمایان نباشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: کیفیت دوخت ،تناسب جنس و رنگ پارچه انتخابی از عناصر بومی و سنتی در امتیاز دهی موثراست.
وی گفت: پس از طی مراحل قانونی به طرح های منتخب نشان شیما و گواهی مالکیت معنوی تعلق می­گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار