ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی کشور
تابناک: وجود دو گروه مسافر در استان مرکزی کار را نسبت به دیگر استان های کشور دشوار کرده است چرا که در استان مرکزی گروهی از مسافران اقامت می کنند و گروه دیگر به خاطر موقعیت جغرافیایی، از این منطقه تردد می کنند که مسئولان این استان، شرایط خدمات رسانی را باید برای تمامی مسافران مهیا کنند تا رضایتمندی هر دو گروه حاصل شود.
کد خبر: ۲۰۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 30 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی قاسم شربیانی ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی کشور بعد از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از ستادهای خدمات سفر مستقر در استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در گذشته گردشگرانی که وارد کشور می شدند از همان محور تعریف شده و مکان های خاص بازدید می کردند اما اکنون با توجه به توسعه گردشگری در جهان اسلام با محوریت ایران، در این زمینه نوع نگاه گردشگران خارجی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا با توسعه در زمینه گردشگری حلال، مقاصد و جاذبه های جدید معرفی و شرایط برای جذب و حضور گردشگران خارجی بیشتر در کشور، مهیا شده است.

شربیانی تصریح کرد: ظرفیت های گردشگری و توریستی فراوانی در کشور وجود دارد و به همین دلیل رشد گردشگری به طور مداوم باید در حال گسترش باشد.

ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان هدف سفر خود به استان مرکزی گفت: در بررسی هایی که در زمینه ایجاد امکانات و ارائه خدمات برای مسافران نوروزی در استان مرکزی توسط ستادهای ده گانه انجام شده تاکنون عملکرد خوب و قابل قبول بوده است.

شربیانی ادامه داد: هماهنگی و تعامل و ایجاد خلاقیت توسط دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر در این استان چشمگیر بوده و خدمات خوبی ارائه شده است.

وی بیان داشت: وجود دو گروه مسافر در این استان کار را نسبت به دیگر استان های کشور دشوار کرده است چرا که در استان مرکزی گروهی از مسافران اقامت می کنند و گروه دیگر به خاطر موقعیت جغرافیایی، از این منطقه تردد می کنند که مسئولان این استان، شرایط خدمات رسانی را باید برای تمامی مسافران مهیا کنند تا رضایتمندی هر دو گروه حاصل شود.

شربیانی خاطرنشان کرد: توسعه سفرهای داخلی و معرفی مقصدهای جدید گردشگری از سیاست های این سازمان است که خوشبختانه این هدف تاکنون محقق شده است و در این راستا موجب رشد خدمات رسانی به گردشگران شده است و برنامه ریزی در این زمینه باید ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: همانطور که در گزارش ها آمده است در سال ۶۸ میانگین اقامت مسافران در مرکز استان دو ساعت بوده است و هم اکنون میانگین این اقامت به سه روز افزایش یافته است و معنای این افزایش این است که برای اهداف سفرها تلاش گسترده صورت گرفته است.

ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: همچنین جاذبه های تاریخی و فرهنگی جدیدی در این استان طی سال های اخیر شناخته و معرفی شده که از استقبال مسافران برخوردار است و شرایط اقامت بیشتر را در این استان فراهم کرده است.

شربیانی در مورد واگذاری برخی از اماکن تاریخی به بخش خصوصی نیز گفت: بخش خصوصی محور خدمات دهی به گردشگران است و وظیفه معرفی مقاصد گردشگری و کشف آن بر عهده سازمان میراث فرهنگی است.

وی افزود: بخش خصوصی محصول ایجاد می کند یعنی در کنار جاذبه های گردشگری، تاسیسات تفریحی برای گردشگران احداث می کند که در کنار آن اشتغال زایی هم به وجود می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار