کد خبر: ۲۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 07 April 2015

معاون گردشگری ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مذاکرات انجام یافته در نمایشگاه بین المللی گردشگری باکو برای سامان‌‌دهی گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ، احمد حمزه زاده گفت: نمایشگاه بین المللی باکو فرصت مناسبی بود برای اینکه بتوانیم رایزنی های لازم را برای سازمان‌دهی گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی انجام دهیم.

حمزه زاده افزود: استان آذربایجان شرقی پتانسیل های درمانی و پزشکی قابل توجهی دارد که وجود بیمارستان های تخصصی ، افزونی پزشکان مجرب و متخصص و همچنین هزینه های مناسب درمان نسبت به کشورهای همجوار همچون ترکیه، فضای مناسبی را فراهم کرده است که این استان میزبان متقاضیان درمان آذربایجانی باشد.

حمزه زاده ادامه داد: در همین راستا با مسئولان بلند پایه جمهوری آذربایجان در خصوص گردشگری سلامت رایزنی‌هایی انجام شد و در آینده‌ای نزدیک با انجام اقداماتی مشترک این نوع گردشگری سازمان یافته خواهد شد.

وی با اشاره به حضور درخور توجه بخش خصوصی در این نماشگاه گفت: بیمارستان ها و تورهای مسافربری و شرکت های هواپیمایی از جمله مراکز خدماتی هستند که به صورت مستقیم با گردشگری سلامت در ارتباطند، نمایشگاه باکو فرصت مناسبی بود تا نمایندگان این شرکت های خدماتی حضور چشمگیر داشته باشند و خدمات خود را در معرض عموم بگذارند.

وی همچنین گفت: آژانس مسافرتی فلامینگو پرواز ، بیمارستان بهبود، منطقه نمونه گردشگری امند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان معتبرترین دانشگاه علوم پزشکی شمالغرب کشور در این نمایشگاه حضور داشتند.

حمزه زاده با اشاره به تعاملات انجام گرفته در خصوص گردشگری با سایر کشورها ، خاطرنشان کرد:حضور واحدهای فعال گردشگری کشورهای ایتالیا، فرانسه ، آرژانتین ، مالزی ، چین این فرصت را فراهم کرد تا جاذبه های گردشگری استان آذربایجان شرقی را به واحدهای گردشگری این کشورها معرفی کرده و در خصوص جذب سرمایه گذار نیز رایزنی هایی را انجام دهیم.

وی یاد آور شد: غرفه ی کشورمان در این نمایشگاه که متشکل از استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل بود توانست توجه رسانه های جمهوری آذربایجان را نیز جلب کند و گزارش خبری این نمایشگاه در شبکه های  TRT , AZ TV پخش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :