رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، رشد گفتمان انقلاب را در ۳۷ سال گذشته بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: تقابل امروز ما با استکبار جهانی دعوا بر سر توحید است.
کد خبر: ۱۹۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 13 March 2016
حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری شاهرودی شامگاه شنبه در نشست اندیشه ای تحلیل انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات هلال احمر شاهرود با بیان این که جدال حق و باطل مبارزه ای همیشگی درطول تاریخ بوده است، تصریح کرد: این مبارزه در زمان مابه اوج خود رسیده و در قالب مبارزه ابر قدرت های شرق و غرب با جمهوری اسلامی ایران تبلور یافته است.

وی شکل گیری لیبرالیسم به عنوان بزرگترین قدرت مادی جهان را درپنج مرحلهتوصیف کرد و افزود: لیبرالیسم برای شکل دهی گفتمان مادی گرایانه خود ابتدا بنیان های ایدیولوژیک و بنیان های فلسفی خود را شکل داد و سپس به توسعه تکنولوژی و ساختار جامعه خویش پرداختهو در نهایت با بنیانگذاری تمدن خود در پی تسخیر جامعه جهانی بر آمده است.

گروهی معتقدن که باید بدون قید و شرط از تمدن غرب تبعیت کرد

منتخب مردم استان البرز در پنجمین مجلس خبرگان رهبری سه رویکر مهم را در تقابل با تمدن مادی لیبرالیستی برشمرد و تشریح کرد: از ابتدای دوره حکومت عباسی سه رویکرد اصلی در برابر جریان لیبرالیستی وجود داشته است.

آیت الله میر باقری شاهرودی همچنین با بیان اینکه گروهی همسو و موافق با تمدن غرب اعتقاد دارند که باید تمدن غرب را به عنوان بزرگترین تمدن بشری پذیرفت و بدون قید و شرط از آن تبعیت کرد، گفت: گروه دوم نیز معتقدند که تمدن مادی ویژگی های مثبت و منفی دارد که می توان ویژگی های مثبت آن را دریافته و با اسلام ترکیب کرد و اسلام عرفی ساخت.

وی در ادامه افزود: گروه سوم هم بر این عقیده هستند که تمدن مادی گرایانه مغرب قابل تغییر و اصلاح نیست و اسلام باید راه خود را پیدا کرده و گفتمانی را بر اساس ارزش ها و اعتقادات دینی شکل دهد.

غرب با رویکرد تحقیر به دنبال تغییر فرهنگ هاست

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: غرب به آهستگی در جهان نفوذ کرده و با رویکرد تحقیر، فریفتگی و استحاله نسبت به تغییر فرهنگ ها و همگام سازی آن با تمدن مادی خود اقدام کرده که در این راستا استفاده ازظرفیت سفرهای تفریحی، بورسیه های علمی، مناظره های فکری و فلسفی و همچنین توسعه تکنولوژی بسیار تاثیر گذار بوده است.

آیت الله میرباقری شاهرودی انقلاب اسلامی رانقطه عطفی در تاریخ سیاسی بشر دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) حرکت عظیمی را در تقابل با تمدن غرب آغاز و سعی کرد گفتمان توحیدی اسلام سیاسی و عدالت معنوی را شکل دهد.

وی افزود: سه گام اصلی احیای فرهنگ و تفکر اسلامی را می توان ایجاد حکومت اسلامی، عدالت خواهی جهانی و ایجاد گفتمان اسلامی دربرابر گفتمان تجدد گرایانه و مادی دانست، که درنهایت به انقلاب جهانی مهدوی منجر خواهد شد.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اولین اقدام مستقیم در تقابل با ابر قدرت های مادی

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را اولین اقدام مستقیم در تقابل با ابر قدرت های مادی برشمرد و افزود: همین اقدام باعث شد گفتمان انقلاب جهانی شده و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به سرعت رشد کرده و مورد قبول عدالت خواهان واقع شود.

آیت الله میر باقری شاهرودی با بیان اینکه موضوع ولایت مطلقه فقیه از دیدگاه امام خمینی (ره) آماده سازی جامعه جهانی برای پذیرش حکومت مهدوی است، افزود: نباید اجازه دهیم اسلام عرفی در جامعه رشد کند.

وی با تاکید بر اینکه تقابل ما با تمدن مادی سرمایه داری بر سر حاکمیت توحید در جهان است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی موفق بوده و امروز حکومت بر اساس ارزش ها ی اسلامی یکی از گفتمان های قدرتمند در دنیا است.

اولین نتیجه شکل گیری گفتمان اسلامی فروپاشی شوروی بود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از اولین اثرات گفتمان انقلاب می توان به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد، افزود: صف بندی امروز دنیا، تقابل اسلام و مادی گرایی است.

آیت الله میرباقری شاهرودی با اشاره به نظریه تقابل فرهنگ ها، گفتمان اسلام را یکی ازچهار قدرت فرهنگی دنیای معاصر ارزیابی کرد و تشریح کرد: از سال۲۰۰۱ تمدن سرمایه داری غرب تلاش کرده گفتمان انقلاب رادرجهان منزوی کند اما طی ۱۵ سال گذشته، حوادث منطقه نشان داد که تمدن اسلامی نه تنها منزوی نشده بلکه در حال شکوفایی بوده وایران تبدیل به قدرت برتر منطقه شده است.
وی درتوضیح این جمله امام خمینی (ره) که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» تصریح کرد: این جمله به این معناست که علی رغم تمام تلاش های دشمن گفتمان انقلاب هر روز قدرتمند تر می شود.

رشد گفتمان انقلاب در ۳۷ سال گذشته

منتخب مردم استان البرز در پنجمین مجلس خبرگان رهبری از مهمترین اتفاقات دهه اخیر را مشخص شدن اسلام آمریکایی و افراطی ازاسلام ناب محمدی دانست و افزود: اسلام آمریکایی همان قرائت سازش کارانه از دینمانند ترکیه و اسلام افراطی برداشت های خشونت آمیز از دین مانند سلفی ها، داعش و القاعده است و این تجزیه به نفع اسلام ناب بوده و خط اهل بیت کاملا شفاف شده است.

آیت الله میرباقری شاهرودی مهمترین نکته را رشد ۳۷ ساله گفتمان انقلاب علیرغم مسائل و مشکلات داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: امروز مهمترین نفوذ از جانب تکنوکرات ها در مصادر تصمیم سازی نظام اسلامی است.

وی حد نهایی نفوذ در انقلاب را تسلط کامل تکنوکرات ها بر نظام عنوان کرد و گفت: درصورت وقوع چنین اتفاقی ایران درنهایت به یکی از توابع اقماری تمدن غرب و ازیک رقیب سرسخت به یکی از سر سپرده های آمریکا درمنطقه تبدیل خواهد شد که البته این اتفاق توهمی بیش نیست.

مردم ایران زمینه سازان دولت مهدوی

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم خاطر نشان کرد: دشمن در طول ۳۷ سال گذشته و حتی قبل از آن بارها برای تغییر و استحاله حکومت اسلامی تلاش کرده ولی هر بار شکست خورده است، اتفاقی که در نهایت خواهد افتاد رشد گفتمان اسلامی و منجر به شکست شدن برخی تحلیل ها است.

آیت الله میر باقری شاهرودی ضمن بیان این نکته که، خطرناک ترین دشمنان انقلاب فریفتگان تمدن مادی وخواهان اصلاحات به سبک مادی گرایانه هستند، افزود: گفتمان انقلاب در دو جبهه کلام و فلسفه و علوم و تکنولوژی روز با گفتمان سرمایه داری درتضاد و تقابل است.

وی با بیان این نکته که اعتقادات مذهبی جامعه اسلامی مانع از استحاله فرهنگی می شود، خاطر نشان کرد: مردم ایران برای مسئولیت بزرگ و تاریخی زمینه سازی ظهور انتخاب شده اند.

اتحاد و همدلی مردم انقلابی رمز ماندگاری گفتمان اسلام

این استاد حوزه و دانشگاه مردم را پیروز اصلی انتخابات دانست و افزود: دو وظیفه بزرگ بر عهده ما است، اولین وظیفه ما حفظ دستاورد های گفتمان انقلاب و ترویج آن و تلاش برای احیای تفکر اسلامی در جامعه و دومین وظیفه ما تحلیل های کمی و کیفی از انتخابات است تا به وسیله آن جنگ روانی دشمن را بی اثر کنیم.

آیت الله میرباقری شاهرودی مهمترین جریان سیاسی کشور را انقلابی ها نامید و گفت: نباید اجازه داد دشمن ارزش های انقلاب را مصادره و به مردم القاء کند که اسلام با ارزش هایی مثل پیشرفت، امنیت، شرافت، عدالت و کرامت انسانی مخالف است.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه هرچه آزمون های الهی سخت ترباشد مسئولیت ما بیشتر و درصورت پایداری نتیجه آن بهتر خواهد بود، افزود: برنامه ریزی هایی برای تغییر در نظام صورت گرفته بود که با هوشیاری مردم موفقیت آمیز نبود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار