ندیمی در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران-«فراکسیون امید حتما تشکیل می شود و اشکالی هم ندارد، رهروان نیز می تواند به همین نام یا با نام دیگری تشکیل شود، ممکن است این دو فراکسیون به دلیل برخی اشتراک نظرها،افکار و یا حتی از نظر ساختاری به هم نزدیک شوند.»
کد خبر: ۱۹۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 12 March 2016
 محمدرضا عارف،خبر از «تشکیل کارگروه تعاون برای ایجاد فراکسیون امید در مجلس دهم داد و گفت: در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه فراکسیون امید را تشکیل خواهیم داد.»

ایرج ندیمی، عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفت و با تابناک در خصوص تشکیل فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: تشکیل فراکسیون در مجلس دو بعد دارد،یکی فراکسیون های سیاسی و دیگری صنفی و صنعتی. در خصوص فراکسیون های سیاسی ما این روند را در ادوار مختلف مجلس داشتیم.در همین دوره نهم فراکسیون اقلیت به ریاست آقای تابش را داشتیم و در کنارآن فراکسیون اکثریت یعنی رهروان به ریاست آقای لاریجانی بود که حتی برخی از دوستان اقلیت در رهروان ولایت هم عضو بودند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال درمجلس نهم،آقای تاجگردون عضو فراکسیون اقلیت بود اما در سال قبل تا نایب رییسی فراکسیون پیش رفت که در مقابل آقای باهنر بنابر مصلحتی که بود میدان برای آقای باهنر باز بود و وی نایب رییس شد.

این نماینده مجلس نهم در ادامه بیان کرد: دلیل حضور برخی از اعضای فراکسیون اقلیت در رهروان اشتراکات فکری و همکاری در بعد ساختاری بود، البته تفاوت نظرهایی هم بود، حتی در داخل خود فراکسیون ها هم این تفاوت ها وجود داشت.

ندیمی افزود: فراکسیون امید حتما تشکیل می شود و اشکالی هم ندارد، رهروان نیز می تواند به همین نام یا با نام دیگری تشکیل شود، ممکن است این دو فراکسیون به دلیل برخی اشتراک نظرها،افکار و یا حتی از نظر ساختاری به هم نزدیک شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم اظهار داشت: مساله این است که نباید تشکیل فراکسیون ها را مخل کار مجلس بدانیم، چراکه فراکسیون هایی که به هم نزدیک هستند با هم می توانند ائتلاف داشته باشند. در مجلس بحث ساختاری ومواضع مطرح است. اینکه چه کسی رییس شود چه کسی نایب رییس و یا رییس کمیسیون که همه یک تعریف دارد. در خصوص مواضع، لوایح یا برخی از موارد دیگر مانند انتخاب رییس مجلس سبب تفریق و تجمیع گروه های سیاسی در داخل مجلس می شود.

ندیمی بیان کرد: تفریق و تجمیع یک آیین دائمی در مجلس است. کما اینکه در مجلس ششم نیز همین روند بود.در تجمیع مشارکت و روحانیون مبارز به عنوان اکثریت و بخشی از اقلیت به رهبری آقای حدادعادل سبب شد تا آقای کروبی رییس مجلس شود و این نمونه ای از این تجمیع هاست.
این نماینده مجلس در پایان اضافه کرد: مجلس هنوز شکل واقعی نگرفته است. ما هنوز مستقلینی داریم که در یارگیری ها خود را نشان می دهند. 70 نفر نماینده هنوز انتخاب نشده اند اما این که جریان متمایل به قوه مجریه یارگیری بیشتری داشته باشد، شکی نیست و یک واقعیت است. یعنی قوه مجریه این توانایی را دارد که بخش عمده ای از مستقلین را به خود جذب کند.

منبع: تابناک
برچسب ها: فراکسیون ، امید ، ندیمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار