ائمه جمعه شهرستان‌های استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،ائمه جمعه شهرستان‌های استان سمنان با اشاره به خطرات چهارشنبه آخر سال تأکید کردند: بدعت‌ها و ناهنجاری‌های چهارشنبه آخر سال کنترل شود.
کد خبر: ۱۹۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 11 March 2016
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سقائیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مهدی‌شهر که با حضور پرشور مردم و مسئولان در حسینیه المهدی این شهر برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه هر سال با نزدیک شدن به ایام عید نوروز شاهد هزینه‌های کلان جوانان و نوجوانان جهت خرید وسایل آتش‌زا و ایجاد بدعت‌های ناگوار برای چهارشنبه پایانی سال هستیم که شایسته است فرهنگ‌سازی جمع‌آوری این معضل در جامعه صورت پذیرد.

خطیب موقت جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه نیروی انتظامی باید با عواملی که برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند برخورد جدی داشته باشد تصریح کرد: شایسته است نیروی انتظامی با افراد متخلف و فروشندگان مواد محترقه برخورد لازم را داشته باشد تا سال خوشی برای مردم رقم بخورد.

وی افزود: خانواده‌ها با کنترل فرزندان خود و توجه به این معضل زمینه را برای سلامت هر چه بیشتر جامعه در این ایام فراهم کنند.

سقائیان با اشاره به اجرای آیین‌های غلط در این روز خاطرنشان کرد: چهارشنبه‌سوری یکی از سنت‌های اشتباهی و خلاف عقل، شرع و قانون بوده که امروز در جامعه ما رواج یافته است.

خطیب موقت جمعه مهدی‌شهر با اشاره به ترقه‌بازی برخی جوانان در این روز و ایجاد مزاحمت برای دیگران به‌ خصوص بیماران گفت: بسیاری از جوانان به سبب اجرای سنت غلط این روز مصدوم شدند و یا جان خود را از دست دادند و خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند و توصیه‌های لازم را به آنان داشته باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ضمن عرض تسلیت به مناسبت این روز تصریح کرد: ولایتمداری و تابع مطلق ولایت بودن حضرت زهرا(س) مهم‌ترین درس امروز به جامعه است.

امام‌جمعه گرمسار: دشمنان با توسعه و پیشرفت ایران اسلامی خشمگین می‌شوند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع گرمسار اظهار داشت: دشمنان همچون آمریکا و رفقای غربی‌اش هیچ‌گاه از اقتدار و عزت و پیروزی ملت ایران اسلامی خوشحال نمی‌شوند و این موفقیت موشکی خشم آن‌ها را برانگیخته است.

امام‌جمعه گرمسار با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان تنها مجلس است که تعیین‌کننده اساسی‌ترین مبحث انقلاب اسلامی یعنی ولایت‌فقیه است و دقت نظر مردم در انتخاب افراد نیز بسیار مهم است و این مجلس باید همیشه با رفتار خود انقلابی ماندن را ثابت کند.

مهدی‌نژاد با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار شب عید افزود: به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در روزهای پایانی سال قیمت‌ها افزایش می‌یابد که دولت این معضل را باید کنترل کند تا به ملت فشار اقتصادی وارد نشود.

وی با اشاره به نفوذ دشمن، نفوذ را به‌عنوان یک حیله پنهان نام برد و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود بسیار به آن اشاره کرد نفوذ دشمنان به‌صورت پنهان در قالب‌های فرهنگی اقتصادی و حتی اجتماعی است که از این راه به دنبال تزریق گمراهی در مبانی مقدس انقلاب اسلامی ایران هستند تا اتحاد و همدلی را به واژه‌ای گمنام میان مسئولین و ملت تبدیل کنند که باید هوشمندانه تحرکات دشمنان را رصد کرد تا در دام این کینه‌توزان اسلام محمدی قرا نگیریم.

امام جمعه دامغان: زهرای اطهر(س) به شهادت رسید تا ولایت و امامت لطمه نبیند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این هفته دامغان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: آنکه به زهرای اطهر(س) سیلی زد به پیامبر خدا(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و به ولایت سیلی زده است، همانا صدیقه طاهره(س) وصیت کرد او را شبانه، غسل دهند، کفن کنند و غریبانه به خاک بسپارند تا درس بزرگی به جهانیان بدهد، تا در همه تاریخ همگان بپرسند، چرا تنها دختر پیامبر خدا شبانه و مظلومانه دفن شد.

خطیب نماز جمعه دامغان ایستادگی حضرت فاطمه(س) در مقابل انحراف در دین را ناشی از بینش وسیع سیاسی آن حضرت دانست و افزود: صدیقه کبری(س) به درستی فهمیدند که آنها می خواهند ولایت را خانه نشین و اسلام ناب را محو کنند، از این رو ایستاد و حتی به شهادت رسید تا ولایت و امامت لطمه نبیند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه مرقد پاک و بی‌نشان زهرای اطهر(س) در قلب همه ما است تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام ایستاد و جان خود را فدا کرد تا شکافی در دین رسول الله و بین شیعه و سنی ایجاد نشود، همانا آن حضرت دوستدار و دلسوز همه امت بزرگ اسلام است.

حسینیان با بیان معنای نام مبارک فاطمه از زبان رسول گرامی اسلام و ذکر این مطلب که در قیامت فاطمه(س) و دوستدارانش از دیگران جدا می‌شوند اظهار داشت: امروز برگزیدن نام‌های نیکو بالاخص اسامی معصومین(ع) برای فرزندانمان و عدم نام‌گذاری آنها با اسماء بی‌هویت نمونه‌ای از پرداختن به سیره اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه با یادآوری فرارسیدن 26 اسفند‌ماه سالروز رحلت جانسوز یادگار امام راحل حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، گفت: این عالم جلیل القدر و فرزند شایسته، امین، رازدار و فداکار امام خمینی(ره) با خدا معامله کرد و همه وقت، جوانی و هستی خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کرد؛ وی الگوی بارز ارادت به ولایت و حمایت از امامت در دوران امام راحل و پس از آن بود.

امام‌جمعه موقت شاهرود: نمایندگان مجلس «نیازهای مردم» را مطالبه کنند

حجت‌الاسلام علی سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهرود که با حضور پرشور مردم این شهر در حسینیه مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا محاسبات مردم و مسئولان کشورمان را به‌آرامی به غرب و استکبار را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن استکباری ملت بزرگ ایران هیچ‌گاه دست از توطئه علیه این ملت انقلابی برنمی‌دارد گفت: امروز دشمن به دنبال این است که به‌ آرامی، محاسبات و نوع نگاه مردم و مسئولان ایران را نسبت به غرب تغییر داده و زمینه ارتباط بیشتر ایران با غرب را فراهم و بتواند پروژه نفوذ را در کشور عملیاتی کند.

امام‌جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه مردم ایران همواره در برابر توطئه‌های همیشگی دشمنان، هوشیارانه مقاومت کرده‌اند خاطرنشان کرد: امروز نیز باید این هوشیاری و بیداری کامل در برابر دشمنان داخلی و خارجی از سوی مردم و مسئولان کشور حفظ شود.

سعیدی با بیان اینکه عزت و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران به حمایت توأم با آگاهی مبل ایران و رهبری و ولایت امام خامنه‌ای و نوع مدیریت ایشان برمی‌گردد تصریح کرد: امروز می‌بینید که توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های بلند دانشمندان کشورمان در زمینهٔ نظامی و موشکی بود که آمریکا و هم‌پیمانان این کشور استکباری را مجبور کرد تا بر سر میز مذاکره با فرزندان این مرز و بوم بنشینند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای توسعه روزافزون و افزایش عزت جمهوری اسلامی ایران همواره بر سه موضوع ادامه روند حرکت پرشتاب علمی ایران اسلامی با تکیه‌بر جوانان این مرزوبوم، توجه جدی به موضوع اقتصاد مقاومتی و نیز توجه به تهاجم فرهنگی علیه کشورمان و مقابله با این تهاجم و مصون‌سازی فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی جامعه تأکیددارند عنوان کرد: امروز همه ما باید برای تحقق این سه رهنمود مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه به موضوع انتخابات هفتم اسفند امسال و حضور کوبنده مردم در آن اشاره و این حضور مردم را گسترده و باشکوه خواند و گفت: حضور مردم در این انتخابات نشانه حمایت آنان از انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

سعیدی با انتقاد شدید از تخریب و هجمه برخی افراد داخل کشور علیه شورای نگهبان، همسو با معاندان نظام اسلامی در خارج از کشور تصریح کرد: تخریب شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری اقدامی غیرانقلابی و غیراخلاقی است.

وی با تأکید بر اهمیت کار مجلس خبرگان رهبری و نقش مهم آن در نظام جمهوری اسلامی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این مجلس اشاره و بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان رهبری باید انقلابی بوده و انقلابی بماند و نیز انقلابی فکر و عمل کند.

امام‌جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه امروز همه مسئولان باید به نیازهای مردم توجه کنند خاطرنشان کرد: بین آنچه موردنیاز مردم است؛ با خواسته‌های مردم تفاوت وجود دارد بدین معنی که هیچ پزشکی بر اساس خواسته بیمارانش نسخه نمی‌نویسد و تنها داروهایی را تجویز می‌‌کند که مراجعانش به آن داروها نیاز دارند.

سعیدی با اشاره به اینکه امروز توجه به نیازهای مردم است که جامعه را به‌پیش می‌برد تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید «نیازهای مردم» را مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت و جامعه مدرسین بر توجه بیشتر به نیازهای مردم متمرکز بوده و بر آن تأکید دارند افزود: اما امروز شاهد آن هستیم که متأسفانه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از رسانه‌ها نیز خواسته‌های مردم را بدون توجه به نیازهای آنان تعریف و مطرح می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به تحولات میدانی و سیاسی کشورهای منطقه به‌ ویژه دستاوردهای جدید مردم و ارتش در کشورهای سوریه، عراق و یمن علیه تروریست‌ها خاطرنشان کرد: این پیروزی‌ها باوجود فشارهای سنگین وارده بر نیروهای مردمی و ارتش این کشورها به‌ دست‌ آمده که از این حیث بسیار قابل‌توجه است.

سعیدی با اشاره به اینکه باوجود همه این فشارها، تروریست‌های تکفیری و تروریست‌های جانی داعش همچنان به عقب رانده می‌‌شوند تصریح کرد: مقاومت مثال‌زدنی مردم به‌ویژه در کشور سوریه در برابر تروریست‌ها مایه تعجب همه شده است و امروز این مقاومت مردم و ارتش این کشور است که آمریکا و دیگر دشمنان آنان را به قبول آتش‌بس و انجام مذاکره مجبور کرده است.

وی با تأکید بر اینکه وحدت میان شیعه و سنی، امروز برای مبارزه با تروریست‌ها بسیار بااهمیت و ضروری است که باید به همین شکل ادامه یابد؛ بر ضرورت حفظ بیداری مردم و ارتش و مذاکره‌کنندگان سوریه را در زمان مذاکرات و آتش‌بس تأکید کرد.

جلوگیری رواج از عادات و خرافات مربوط به چهارشنبه آخر سال و خسارات مالی و جانی سنگین ناشی از آن و نیز ضرورت شناسایی و برخورد قاطع با شبکه‌های توزیع مواد محترقه به همراه انجام اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی در جامعه از سوی مسئولان و والدین نوجوانان و جوانان از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه امروز شاهرود به امامت حجت‌الاسلام سعیدی بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار