عفو محیط بان دنا
پدر مرحوم مجتبی رضایی نیک در آیین باشکوه عفو محیط بان دنا گفت: از این اقدام خود به هیچ وجه پشیمان نیستم و نخواهم شد
کد خبر: ۱۹۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 06 March 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،،پایان تلاش ها برای جلب رضایت و عفو خانواده مقتول مرحوم (مجتبی رضایی نیک) به ثمر نشست و با بزرگواری این خانواده بزرگ و محترم در اقدامی خداپسندانه محیط بان دربند و محکوم به اعدام  شهرستان دنا عفو شد.در این آیین باشکوه و در صحنه های زیبا از سخاوت و مردانگی نیز اسماعیل رضایی نیک ولی دم و بیت الله تقی زاده پدر اسعد تقی زاده محیط بان در بند، همدیگر را در آغوش فشردند تا پایانی خوش بر پرونده محیط بان دنا باشد.


ساعاتی پیش آیین بخشش و آزادی محیط بان محکوم به اعدام دنا اسعد تقی زاده در دفتر آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی،ائمه جمعه و جمعی از معتمدان محلی و جمع کثیری از مردم بویر احمد و دنا برگزار گردید.
در این آیین «اسماعیل رضایی نیک» اولیای دم مرحوم «مجتبی رضایی نیک» به صورت رسمی رضایت خود را نسبت به عفو اسعد تقی زاده اعلام کرد.
پس ازسال ها رایزنی و با وساطت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان  و تلاش های بی صبرانه حجت السلام سید جواد غفاری،امام جمعه شهر سی سخت،مدیر کل اداره محیط زیست استان و کارکنان این نهاد،فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار استان و دیگر خیرین کشور و استان کهگیلویه و بویر احمد این پرونده را  رو به سوی عفو و گذشت سوق دادند.


در طول این سالها و پس از صدور حکم اعدام نیز رایزنی، تلاش و وساطت ها از سوی قشرها و گروه های مختلف مردم، بزرگان ایل و تبار، نزدیکان و بستگان اولیای دم، دوستدران طبیعت از سراسر کشور، مسئولان و مقامات کشوری و محلی، اهالی رسانه و هنر، مسئولان و مقامات اجرایی، قضائی و امنیتی و حتی معلولان برای درخواست رضایت و بخشش محیط بان دنا از خانواده مرحوم رضایی انجام شد.
در راس همه این گروه ها و وساطت ها و رایزنی ها، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در خبرگان رهبری بود که خانواده مقتول حتی در اقدامی تحسین آمیز موضوع بخشش را به ایشان واگذار کردند.
در سفر دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کهگیلویه وبویراحمد نیز این موضوع با حضور آیت الله ملک حسینی و استاندار در دفتر نماینده ولی فقیه مورد بررسی قرار گرفت.

پدر مرحوم مجتبی رضایی نیک در آیین باشکوه عفو محیط بان دنا گفت: از این اقدام خود به هیچ وجه پشیمان نیستم و نخواهم شد.رضایی گفت:فرزندم  اهل شکار نبود و تنها به قصد عکاسی از طبیعت به محل مربوطه رفته بود ولی دست قضا و تقدیر اینگوته برای وی رقم خورد و در آخر در این درگیری کشته شد.
اسماعیل رضایی نیک افزود: بخشش قاتل فرزندم الهام و برکتی بود که از سوی خداوند متعال و ائمه معصومین (ع) بر دلم جاری شد.رضایی در ادامه سخنان خود چنین عنوان کرد:هنگامی که در حرم امام رضا (ضامن آهو) بودم از ایشان یک درخواست کردم و آن این بود که عنایتی در حق من بفرماید و نشانه ای را برای گرفتن تصمیم بهتر مربوط به این حادثه به من نشان دهد،و این امر برای من محقق شد و شبی در خواب دو تا از عکس های فرزند مرحومم را به خواب دیدم که بر روی همان فلکه طوس نزدیک حرم گذاشته شده است و بعد از این خواب مطمئن بودم که خدا و ائمه اطهار در این باره به من و خانواده من لطف دارند.
وی با بیان اینکه برکات و اثرهای زیبا این بخشش را هم اکنون در زندگی ای ساری و جاری می بینم، اظهار کرد: در هر جایی از قرآن ، نهج البلاغه و احادیث زیبا رجوع می کردم، همه حرف از بخشش و عفو بود تا انتقام و خشم و بدون شک لذتی که در بخشش است به هیچ وجه در انتقام نیست.
پدر مقتول مجتبی رضایی نیک افزود: موضوع رضایت و بخشش قاتل فرزندم را از سوی خانواده و بستگان و نزدیکان خود به نماینده ولی فقیه در استان واگذار کردم.
وی ابراز داشت: البته از همان زمان نیز نیت و هدفم بر بخشش بود اما برخی مسائل حاشیه ای این موضوع را به این سال ها کشاند.
پدر مجتبی رضایی مقتول ارتفاعات دنا در سال ۸۸ گفت: من در پرونده فرزندم تلاش کردم که فرهنگ سازی کنم و آن فرهنگ سازی اینگونه بود که به هیچ کس اجازه ندادم به خانواده قاتل تعرض کند.

وی با اشاره به پردازش و انتشار خبرهای خلاف واقع از سوی رسانه های بیگانه نسبت به قتل مجتبی رضایی، اظهارکرد: خانواده ام از علاقهمندان به محیط زیست بوده و حتی مقالات و بروشورهای متعددی نیز در این باره به چاب رساندم.
وی با بیان اینکه باید از دستگاه قضائی در استان و کشور تقدیر کرد که بدون کمترین نفوذ مراحل قانونی پرونده فرزندم را بر اساس عدالت گذراند و در نهایت حکم به اعدام صادر کرد، افزود: به دنیا ثابت شد که فرزندم تنها یک عکاس بود که بی گناه در ارتفاعات دنا کشته شد.
رضایی نیک افزود: حتی برای زنده نگه داشتن نام فرزندم در کنار منزل مسکونی ام پارک تفریحی ساختم و افزون بر ۴۰ نوع درخت در آن غرس کردم و افتخار می کنم که یکی از دوستداران محیط زیست در منطقه هستم.
وی گفت: در این چندسال تمام تلاش خود را انجام می دادم تا پرونده روال قانونی خود را طی کند و از اینکه دستگاه قضایی قانون و عدالت را به نحو احسن در ارتباط با پرونده فرزندم به سرانجام رساند خوشحال هستم و از قضات و دستگاه قضایی نیز سپاسگزارم.
با رضایت اولیای دم، فردا (دوشنبه) اسعد تقی زاده پس از انجام مراحل اداری از زندان مرکزی یاسوج آزاد خواهد شد.

گزارش:علیرضا جانی پور سی سخت

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار