مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه جامعه ایثارگران اعم از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان دنبال مطالبه گری از این نهاد نیستند، گفت: مهمترین خواست ایشان، اجرای قوانین مرتبط است.
کد خبر: ۱۹۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 05 March 2016

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه جامعه ایثارگران اعم از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان دنبال مطالبه گری از این نهاد نیستند، گفت: مهمترین خواست ایشان، اجرای قوانین مرتبط است.

به گزارش تابناک ایلام؛سلیمان رستمیان روز شنبه در آستانه فرا رسیدن روز22 اسفند سالروز تاسیس این نهاد و روز بزرگداشت شهدا در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام اظهار کرد: بزرگترین خواست و مطالبه جامعه ایثارگران این استان اجرای کامل قوانین مرتبط با آنهاست که تحقق آن نیازمند پشتوانه اجرایی و اعتباری است.
وی یکی از این قوانین را اختصاص سهمیه 25 درصدی استخدام ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد در دستگاه های اجرایی اعلام کرد و افزود: اکنون یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ایثارگران بیکاری است و این سهمیه جوابگوی رفع این مشکل نیست.
رستمیان تاکید کرد: از طرفی ظرفیت های استخدامی دولت روز به روز کاهش یافته و از طرف دیگر با تعداد زیادی تحصیل کرده های جامعه ایثارگران مواجه هستیم بطوریکه اکنون شمار ایثارگران بیکار این استان به مرز چهار هزار نفر رسیده است.
وی یادآور شد: این در حالیست که امسال زمینه اشتغال 400 نفر از جامعه ایثارگران استان در دستگاه های اجرایی فراهم شده ولی معضل بیکاری که تنها مشکل جامعه هدف این نهاد نیست اینک به دغدغه اصلی ایثارگران تبدیل شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: درصد پایینی از تسهیلات اشتغال زایی نیز که به جامعه ایثاگران پرداخت می شود به علت پایین بود ظرفیت های استان منجر به ایجاد اشتغال می شود.
وی همچنین از عدم توجه برخی دستگاه ها و سازمان ها به اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران انتقاد کرد و افزود: بخشی از این قوانین نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد که باید ارگان های مرتبط همکاری خود را برای اجرای آنها با این نهاد مضاعف کنند.
رستمیان همچنین با تاکید بر توسعه و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اضافه کرد: چنانچه تفکر و روحیه ایثارگری در بین عموم مردم جامعه و جریان های سیاسی کشور احیا شود بسیاری از مسایل و معضلات اجتماعی جامعه رفع خواهد شد.
وی در ادامه به روند ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی ایثارگران این استان اشاره کرد و یادآور شد: عملیات ساخت این مجتمع از سال 86 در سه فاز آغاز شده که تاکنون دو فاز آن به بهره برداری رسیده ولی فاز سوم به علت عدم تامین اعتبار تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: با رایزنی انجام گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام قول مساعد برای تامین اعتبار این مجموعه در سال آینده داده شده است.
رستمیان کاشت سه هزار اصله نهال به یاد سه هزار شهید استان، تجلیل از پرستاران ایثارگر، رونمایی کتاب وصایای شهدای استان، تجلیل از مادران و همسران شهدا، سرکشی از خانواده های ایثارگران، اجرای برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و برگزاری نمایشگاه ویژه شهدای کودک را از جمله ویژه برنامه های این نهاد به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا عنوان کرد.
وی تعداد شهدای این استان را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: استان ایلام بیش از 11 هزار و 400 جانباز و 332 آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده به طوری که 11 درصد جمعیت این استان را جامعه ایثارگران تشکیل می دهند.
17 تا 22 اسفند به عنوان هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار