مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پوشش بیمه دو هزار و ۱۳۴ نفر از زنان سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 01 March 2016

بهزاد ستاری در گفتگو باخبرنگار مهردر تشریح مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی از زنان سرپرست خانوار تأکید کرد: با توجه به جامعه آماری رو به افزایش زنان سرپرست خانوار بهزیستی از چند حوزه فعالیت‌های حمایتی را دنبال می‌کند.

وی افزود: در بحث بیمه زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر در روستا و ۹۳۴ نفر در شهرها بیمه شده‌اند تا بتوانند از خدمات بیمه برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه اغلب زنان سرپرست خانوار به دلیل شرایط زندگی و معیشتی نیازمند حمایت روحی و عاطفی هستند، تأکید کرد: در این راستا ۱۵ هزار و ۶۶۵ نفر از افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب تحت پوشش خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، مشاوره‌ای، حقوقی و روان‌پزشکی قرار گرفته‌اند.

به گفته ستاری در راستای تأمین سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار طرح جدیدی مبنی بر غربال‌گری جسمی اجرا می‌شود و امسال توانستیم ۴۰۰ نفر را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی به معافیت سربازی فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار به تعداد ۳۹۰ نفر اشاره کرد و گفت: این طرح برای زنانی که همسرشان فوت شده و یا مطلقه هستند اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان در عین حال با اشاره به آموزش‌های مختلف کارآفرینی و مشاغل خانگی به ایجاد شغل برای ۳۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تأکید کرد.

ستاری با اذعان به فعالیت ۲۲ گروه همیار در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، متذکر شد: بازترانی فردی و اجتماعی این گروه از زنان اولویت اصلی ما در سال آینده خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار