نخستین همایش «مسکن و سرمایه‌گذاری» با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش مسکن در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 01 March 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: نخستین همایش «مسکن و سرمایه‌گذاری» با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن در استان‌های جنوبی کشور در شیراز برگزار شد.

نائب رئیس اتاق اصناف استان فارس در این همایش  با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 هزار واحد صنفی در شیراز است اظهار داشت: با کمک بانک مسکن و سرمایه‌گذاران این بخش باید شهرک‌های صنفی در شیراز ایجاد شود تا از این طریق از تجمع اصناف در محل‌های مسکونی جلوگیری شود.

خسرو فروغان عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بحث ساخت واحدهای تجاری و صنفی در شیراز در حال حاضر اشتباه است و سرمایه‌گذاران این بخش باید به فکر برون‌سپاری این مجتمع‌ها به خارج از محدود مسکونی شهرها باشند تا آرامش مردم نیز حفظ شود.

وی با بیان  اینکه در زمان رکود فارغ‌التحصیلان دانشگاه شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را نمی‌یافتند بنابراین برای امرار معاش واحد صنفی ایجاد می‌کردند تا جایی که امروز در همه جای شیراز انبوه واحدهای صنفی دیده می‌شود افزود: بعد از خروج از رکود به طور قطع این افراد به دنبال شغل مرتبط با تخصص خود می‌روند و ما با تعداد بسیاری مغازه خالی روبه‌رو می‌شویم که باید با کمک بخش مسکن این واحدهای صنفی تغییر کاربری داده شود.

فروغان با اشاره به اینکه بیشتر تبادل سرمایه در بخش اصناف انجام می‌شود افزود: متولیان بخش مسکن می‌توانند با جذب این سرمایه‌ها  در قالب تسهیلات بانکی کارهای زیادی انجام دهند و پروژه‌های مختلف خود را تکمیل کنند اما این مهم زمانی تحقق پیدا می‌کند که اصناف سرمایه خود را در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند.

وی با اشاره به تمایل کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایران گفت: تمام زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم است و بخش مسکن نیز ظرفیت‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذاران دارد.

مدیر شعب بانک مسکن استان فارس نیز در این همایش با بیان اینکه بخش مسکن نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رشد سرمایه، افزایش تولید ناخالص ملی دارد گفت: تسهیلات مسکن از 20 میلیون تومان به 80 میلیون تومان افزایش یافته است که این خود کمک بسیاری به رونق ساخت و ساز مسکن می‌کند.

علی کمالی با بیان اینکه از چند سال پیش بخش مسکن در خواب زمستانه عمیق فرو رفته است افزود: برای رونق بخش مسکن، بانک مسکن آمادگی ارائه تسهیلات بدون سپرده‌گذاری به متقاضیان ساخت مسکن دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش نوسازی بافت فرسوده سهمیه استان فارس 2 هزار واحد است خاطرنشان کرد: به متقاضیان این بخش 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 14 درصد پرداخت می‌شود.

کمالی با اشاره به راه‌اندازی باشگاه مخاطبان بخش مسکن و ساختمان در استان فارس اظهار داشت: راه‌اندازی این باشگاه در واقع شاخه‌ای از اقتصاد مقاومتی است و برای نخستین بار توسط استان فارس در کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب نیز در این همایش گفت: سال آینده چشم‌انداز خوبی برای بازار مسکن پیش‌بینی شده است بنابراین فعالان بخش مسکن باید این موقعیت را مغتنم بشمارند و بستر را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

حجازی با بیان اینکه فعالان بخش مسکن و انبوه‌سازان باید به فکر بالا بردن کیفیت باشند تا مشتری بیشتری را جذب کنند افزود: با توجه به اهمیت بخش مسکن، توسعه این بخش تاثیر بسیاری در خروج از رکود دارد.

وی با اشاره به ساخت مجتمع تجاری برای ساماندهی مشاغل و اصناف در شیراز عنوان کرد: استان‌های جنوبی کشور به ویژه جزیره کیش ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن دارند و زیرساخت‌های این جزیره توریستی و تجاری برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حال آماده شدن است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Canada
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
جناب فروغان عزیز آخه این چه استدلالیه که میفرمائید؟ فرض کنید از صدهزارتا واحد پنجهزارتاش بقالی و سوپری هست / شما میفرمائید این پنجهزارتا مثلا تجمیع بشند در ده شهرک صنفی بیرون از شهر وهرکدام شامل پانصد واحدبقالی ؟؟؟ ویا مثلا آرایشگاه/بنگاه املاک/ساندویچی/بیرون بر ... ؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار