زیرپوست انتخابات مجلس دهم
تابناک تهران- آگاهان سیاسی بر این عقیده اند که مجلس دهم در اختیار طیف اعتدال گرا خواهد بود. مردان و زنانی که برمحوراعتدال در اندیشه اصولگرایی و اصلاح طلبی خود می چرخند.
کد خبر: ۱۸۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 24 February 2016
روزهای دولت داری احمدی نژاد در دو سال پایانی عمرریاست جمهوری اش به گونه ای گذشت که سبب شد اواز روزهای ابتدایی آغاز دهه 80 که محبوب مردم بود و رجایی دوم می خواندندش فاصله معنی داری بگیرد. او دوستانش را در میان یاران اصولگرایش که به صراحت از او اعلام برائت می کردند،از دست داده بود.

درگیری های سیاسی و اشتباهات فاحش او سبب شد تا دیگر محبوب نباشد، آن گونه که هیچ کس دور سوم سفرهای استانی او را از یاد نمی برد که دیگر مردم به استقبالش نمی رفتند.مردم خسته از تنش های سیاسی که هزینه این درگیری ها را می پرداختند سبب شد تا در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دیگر به مردانی که مانند رییس دهم لباس می پوشید اعتماد نکنند و به«روحانی اعتدال گرا»یی رای بدهند که حرف های جدید می زد. حسن روحانی در میان ناباوری اصولگرایان کلید پاستور رابه دست گرفت.

اما در این شرایط و در آستانه انتخابات دهم مجلس،تحلیل گران معقتدند که مجلس دهم اول به دلیل همزمانی با لغو تحریم ها و اجرای برجام و دوم به دلیل ورود به شرایط انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال 96، قابل تامل و اهمیت است.

از این جهت اعتدالیون در هر دو جناح در تلاش اند تا مانع از ورود طیف تندرو و یا دلواپس به مجلس شوند،چرا که ورود کثیرآنها می تواند کار را بر دولت اعتدال دشوار کند.

مساله بعدی که سبب قدرت گرفتن این طیف در مجلس و البته خیر برای ورود به پایتور می شود غیبت مردم است. این که مردم باید با حضور حداکثری در انتخابات بتوانند مجلسی کاآمد با هر مسلک و مرامی برای خدمت را برگزینند این مساله قطعا در تشگیل مجلسی به دور از تنش های سیاسی موثر خواهد بود.در واقع هر زمان مردم میدان را خالی کردند زمینه رشد افراط گرایی فراهم شده است.

در این شرایط نیز، آنچه در طی دو سال و اندی ریاست جمهوری روجانی تندروها را دلخوش کرده این است که او فقط یه دوره می ماند و از تلاش برای این مهم نیز از پا نخواهند نشست.

تلاش آنها برای اجرای نشدن برجام و ناکارآمدن جلوه دادن برنامه های اقتصادی دولت یازدهم آنها را مطمئن کرده تا پس از پیروزی در انتخابات 7 اسفند بتوانند راه پاستور را نیز باز کنند.

بسیاری از مستقلین و معتدلین اصولگرا نیز از ورود دلواپسان نگرانند از این جهت ائتلاف نانوشته میان اعتدالیون هر دو جناح در واقع پاتکی به سنگرآنهاست.

بخشی از دلواپسان که به درستی عقبه فکری آنها مشخص است و به خوبی رگه های تفکرات جریان سوم تیر و البته احمدی نژادی را می توان دید اکنون دل در گروه روز 7 اسفند دارند. آنهادرصددند تا در 7 اسفند سال 94 گفتمانی دیگر برای خود رقم ایجاد کنند،گفتمانی از جنس سوم تیر. قطعا غیبت مردم می تواند روزهای گذشته را بار دیگر تکرار کند.

عبدالرضا داوری،از نزدیکان احمدی نژاد در گفت و گویی عنوان کرده بود «ممکن است آقای احمدی نژاد یا فردی نزدیک به طیف فکری ایشان کلید را از آقای روحانی پس بگیرد.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
متاسفم براتون دلواپس ها شما هنوز تکلیفتان با روشنفکری مشخص نیس متاسفم برات حمید رسایی که تو تحجر زندگی میکنی و مخالف برجام و اصلاح امور مملکت هستی این انتخابات نه به امثال شماها بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
توهم ديگه تمام شد
مانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
تابناکی های عزیز
تو رو خدا دیگه اسم ایشان را نیاورید
دیگه خسته شدیم از بست که اسمش را شنیدیم
خواهشان کسی دیگه در باره اش صحبت نکند.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار