دبیر ستاد انتخابات ایلام گفت: 23 هزار و 438 نفر برای نخستین بار در این استان در انتخابات هفتم اسفندماه واجد شرایط رای دادن هستند.
کد خبر: ۱۸۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 23 February 2016

دبیر ستاد انتخابات ایلام گفت: 23 هزار و 438 نفر برای نخستین بار در این استان در انتخابات هفتم اسفندماه واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛عبادالله باقری اظهار کرد: 16 هزار و 273 نفر از این تعداد در حوزه شمالی و هفت هزار و 210 نفر در حوزه جنوبی استان ایلام برای نخستین بار شرایط رای دادن را پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: تمام افراد متولد هفتم اسفند سال 76 و قبل از آن مجاز هستند در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شرکت و آرای خود را به صندوق ها بریزند که در استان ایلام سه هزار و 438 نفر برای نخستین بار می توانند آرای خود را به صندوق ها رای بیاندازند.
وی افزود: 434 هزار و 637 نفر در این استان براساس آمارهای رسمی اعلام شده واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 301 هزار و 199 نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی و 133 هزار و 438 نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام یادآور شد: 531 شعبه اخذ برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات هفتم اسفند در نظر گرفته شده که 355 شعبه ثابت و 176 شعبه نیز بطور سیار خواهد بود.
باقری تاکید کرد: 335 شعبه از این تعداد شامل 226 شعبه ثابت و 109 شعبه سیار مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و 196 شعبه شامل 129 شعبه ثابت و 67 شعبه سایر نیز برای حوزه انتخابیه دهلران به منظور جمع آوری آرای مردم این مناطق در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: با پایان بررسی های هیات های نظارت و شورای نگهبان 36 نفر در حوزه انتخابیه ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ایوان و ملکشاهی و 10 نفر نیز در حوزه انتخابیه دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره تایید صلاحیت شدند که تاکنون سه نفر در حوزه شمالی و سه نفر نیز در حوزه جنوبی انصراف خود را از نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان 435 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی در حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار