مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مدت اعتبار پروانه شکار پرندگان در استان اردبیل در ابتدای اسفندماه به اتمام رسیده و در حال حاضر شکار هرگونه پرنده در استان اردبیل ممنوع است.
کد خبر: ۱۸۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 21 February 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، سیدرضا موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: مدت اعتبار تمامی پروانه‌های شکار انواع پرندگان در استان اردبیل در ابتدای اسفندماه به اتمام رسیده و دارندگان این پروانه‌ها حق شکار پرندگان را در حال حاضر در استان ندارند.

وی افزود: از روز ابتدای اسفندماه شکار هرگونه پرنده خشک‌زی، آبزی و کنارآبزی در سطح استان ممنوع است و با شکارچیان متخلف برابر قانون و مقررات برخورد می‌شود که انتظار می‌رود دارندگان این نوع پروانه‌ها از هرگونه اقدام در این زمینه که تخلف محسوب می‌شود، خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: باید تا زمان تمدید پروانه شکار، دارندگان مجوز اقدام به شکار هیچ نوع پرنده در استان نکنند و حیاط وحش استان را با خطر مواجه نسازند چرا که این امر سبب برخورد با این افراد خواهد شد.

موسوی گفت: از شهروندان و مردم استان، دوستداران حیات وحش و همیاران محیط زیست انتظار می‌رود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و شکار پروندگان وحشی موارد را از طریق 1540 اطلاع دهند تا در این زمینه اقدامات موثر و لازم به کار گرفته شود.

وی با اشاره به نقش و تاثیر همکاری و مشارکت‌های مردمی در جلوگیری از به خطر افتادن حیات وحش استان تصریح کرد: مردم و تعامل مناسب با محیط زیست مهمترین نقش را در پیشگیری از تخلفات ایفا می‌کند چرا که مردم استان می‌توانند در کنار اجتناب از این امر، تخلفات رخ‌داده در این حوزه را نیز اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم با این افراد برخورد کرده و از حیات وحش استان محافظت و صیانت کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار