دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه گفت: با توجه به تولید ۴۵ درصد نخود کشور در استان ایجاد پایانه صادراتی نخود در کرمانشاه ضروری است.
کد خبر: ۱۸۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 16 February 2016
دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه گفت: با توجه به تولید ۴۵ درصد نخود کشور در استان ایجاد پایانه صادراتی نخود در کرمانشاه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، غفار محمدی امروز سه شنبه در پانزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه، با اشاره به ظرفیت های حوزه کشاورزی استان از تولید ۴۵ درصد کل نخود کشور در کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: با توجه به این موضوع ایجاد پایانه صادراتی نخود در استان کرمانشاه ضروری به نظر می رسد.

محمدی تصریح کرد: بایستی با استفاده از شیوه های نوین و کاهش به کارگیری روش های سنتی میزان تولید نخود استان را افزایش دهیم.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه همچنین تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های کرمانشاه و دیگر استان ها در تولید نخود نباید این محصول را از کشورهای دیگر وارد کنیم.

محمدی همچنین به ظرفیت های کرمانشاه در حوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی و گسترش این حوزه ها می توانیم شاهد اشتغالزایی برای چند هزار نفر باشیم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه جمعیت فعال استان کرمانشاه را ۷۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در آخرین اعلام از سوی مرکز آمار ایران ۶/۱۸ درصد عنوان شده است.  

محسن دارابی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد اشتغال استان در بخش خدمات، ۳۰ درصد بخش کشاورزی و ۲۰ درصد در حوزه صنعت است.

وی بر لزوم انجام اقدامات و برنامه ریزی ها متناسب با ظرفیت های موجود برای کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار