معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی گفت: صادرات تخم مرغ از آذربایجان‌ غربی در ماه گذشته به عراق افزایش یافت.
کد خبر: ۱۸۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 15 February 2016

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به پایش قیمت‌ها در دی و آذر ماه در استان اظهار داشت: در این بازه زمانی قیمت مرکبات و میوه به طور میانگین 13 درصد افزایش داشته که ناشی از  افزایش 15 درصدی قیمت سیب زرد و قرمز و نیز 20 درصدی پرتقال تامسون شمال بود و این خود ناشی از برودت شدید هوا و کاهش حمل و نقل بوده است.

وی افزود: علاوه بر آن اقلام پروتئینی در دی ماه نسبت به ماه گذشته به طور میانگین یک درصد افزایش قیمت داشته است که ناشی از افزایش 12 درصدی قیمت تخم مرغ و افزایش صادرات به کشور عراق بوده است.

دهقان تصریح کرد: علاوه بر آن میانگین قیمت لبنیات، روغن ها و چربی‌ها نیز در دی ماه نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به قیمت صیفی جات در این بازه زمانی بیان کرد: به طور میانگین قیمت صیفی جات شش درصد کاهش داشته که این خود ناشی از کاهش 16 و هفت درصدی گوجه‌فرنگی و خیار درجه یک و کاهش خریداری از استان‌های جنوبی کشور بوده است.

وی از کاهش هفت درصدی قیمت حیوانات زنده در استان خبر داد و گفت: این گروه شامل گوسفند، مرغ زنده و جوجه یک روزه بود که کاهش آن متاثر از کاهش 21 درصدی قیمت جوجه یک روزه گوشتی بود چون با توجه به فراوانی جوجه‌ریزی، جهت جلوگیری از تلفات جوجه به علت برودت بیش از حد هوا و نیز برای کاهش هزینه سوخت، تولیدکنندگان جوجه را وادار کرده بودند که آن را با قیمت نسبتاً پایینی به مرغداران بفروشند.

دهقان گفت: قیمت خودرو در این ماه نسبت به ماه گذشته تغییرمحسوسی نداشته و تغییرات جزئی قیمت خودروی داخلی در بازار ناشی از میزان عرضه و تقاضا بود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر قیمت مصالح ساختمانی در دی ماه نسبت به ماه گذشته تغییر محسوسی نداشته که متاثر از رکود بازار مسکن و کاهش ساخت و ساز و عدم اجرای طرح‌های عمرانی بوده است و علاوه بر آن در این گروه کالایی عرضه سیمان تولیدی کارخانجات و عدم امکان فروش در بازار، بیشتر از دیگر کالاهای این گروه چشمگیر بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: قیمت گروه پتروشیمی نیز در این ماه نسبت به آذر ماه به طور میانگین 12 درصد کاهش قیمت داشته که متاثر از کاهش قیمت جهانی نفت بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار