وی در ادامه اظهار کرد: در روز طبیعت و در راستای حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی 200 بسته زغال بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع می شود.
کد خبر: ۱۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 02 April 2015
به گزارش تابناک گیلان،سرخوش کرم زاده افزود: در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که گردشگران در روز آشتی با طبیعت با شکستن شاخه های درختان، رد پای نامبارکی از خود در طبیعت بر جای می گذارند.

وی درختان را ریه های تنفسی زمین عنوان و اضافه کرد: قطع کردن شاخه های درختان خسارات جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در روز طبیعت و در راستای حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی 200 بسته زغال بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع می شود.

کرم زاده خواستار همکاری گردشگران با نیروهای گشت منابع طبیعی در روز 13 فروردین شد و افزود: 18 نفر در قالب دو اکیپ در مناطق گردشگرخیز آستارا نظیر پارک جنگلی بی بی یانلو ، حیران ، مسیر روستاهای ویرمونی ، خانه های آسیاب و نیز تعدادی از روستاهای بخش لوندویل برای حراست از منابع طبیعی و جنگل ها مستقر هستند.

کرم زاده همچنین از توزیع 500 بروشور فرهنگی با موضوع حفاظت از منابع طبیعی بین گردشگران خبر داد و بیان کرد: همچنین در این روز هیزم خشک بین گردشگران به منظور جلوگیری از شکستن شاخه های درختان توزیع می شود.

وی از مسافران و شهروندان آستارا خواست تا از نقاطی که برای پخت غذا تعبیه شده استفاده کنند و از روشن کردن آتش در دل جنگل خودداری کنند.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان آستارا گفت: شهروندان و مسافران ضمن حفاظت از منابع طبیعی از جمله درختان، باغ ها و مراتع در روز طبیعت بعد از استفاده از آتش حتما بر روی آن، آب یا خاک بریزند و آتش را خاموش کنند تا شاهد اتفاق های ناگواری در این روز نباشیم.

اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است که در این میان، 32 هزار هکتار از اراضی را مناطق جنگلی تشکیل می دهد که در آن انواع گونه های جنگلی از قبیل بلوط ، راش ، توسکا ، ممرز ، نمدار ، ملج ، لیلکی ، انجیلی ، آزاد ، افرا ، گردو ، شیردار ، گیلاس وحشی ، فندق ، شمشاد جنگلی و ون وجود دارد. 

منطقه گردشگری حیران ، پارک جنگلی بی بی یانلو ، روستاهای سرسبز گیلده ، ویرمونی ، باغچه سرا ، خانه های آسیاب ، هودول ، کوته کومه ، محدوده تالاب های استیل و آق ، پارک طبیعت گردی و نوار ساحلی شهرستان از جمله مناطقی هستند که در روز طبیعت مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار