امام جمعه پلدختر در این مراسم با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که حفظ نظام موجب واجبات است گفت: کسی که ادعا می کندمقلد امام خمینی (ره) است باید این سخن امام (ره) را سرلوحه کار خویش قراردهدومردم نیزهمانطورکه امروز با حضور خوددر راهپیمایی 22 بهمن یک حماسه آفریده اند با حضور درانتخابات 7 اسفند نیز حماسه پرشوردیگری بیافرینند.
کد خبر: ۱۷۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 11 February 2016

به گزارش خبر گزاری تابناک از پلدختر لرستان ،روز پنج شنبه مراسم راهپیمایی یوم الله 22بهمن با حضور گسترده اقشار مختلف مردم پلدختر برگزار شد.

حجة السلام محمد سوری امام جمعه پلدختر در این مراسم گفت: خط امام خمینی (ره)مجموعه اصول وآرمانهای انقلاب وارزشهای اسلامی است که از فرمایشات حضرت امام (رض)به دست می آید.

سوری با بیان اینکه شاخص اصلی خط امام (ره)ولایت مطلقه فقیه است ،عنوان کرد: حکومت ما حکومت دینی وبرگرفته از آیات وروایات و منبعث از آموزه های دینی است .

وی افزود: سخن امام خمینی (ره)مبنی بر اینکه دین ما عین سیاست وسیاست ما عین دین ما است نشان می دهد که سیاستی که دین را کنار بزند در مکتب امام معنایی ندارد.

سوری با بیان اینکه از نظر امام (ره) دین ثابت ودنیامتغیر است ؛ تصریح کرد: آن کسی که متتدین است وادامه دهنده راه امام(ره) است باید دین را ثابت قرار دهد وهیچ چیزی نتواند دین را از او بگیرد.

وی با یادآوری اینکه پیروان امام نیز شاخصهایی دارند؛ تصریح کرد: پیروی راستین از تفکر امام خمینی (ره) از شاخصهای پیروان امام (ره) است.

سوری با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که حفظ نظام موجب واجبات است ؛افزود: کسی که ادعا می کندمقلد امام است باید این سخن امام خمینی(ره) را سرلوحه کار خویش قراردهد.

وی با بیان اینکه حفظ نظام باید برای مقلدین امام از واجبترین واجبات باشد؛ یادآوری کرد: مقلدین وپیروان امام (ره)نباید با کوچکترین مشکلات ومطامع دنیوی خط امام(ره) را رها کنند.

سوری یکی دیگر ازشاخص های پیروان امام (ره) را تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه دانست وتاکید کرد: کسانی که مطیع حضرت امام (ره) هستند با مدعیان دروغین راهشان کاملا مشخص است.

وی افزود: کسانی که پیرو ولایت هستند که فرمایش ولایت را فصل الخطاب بدانند نه اینکه بر اساس برداشتهای خود تفسیر کنند.

سوری با بیان اینکه پابرهنگان ومستضعفین وتهیدستان ولی نعمت وصاحبان اصلی انقلاب هستند ؛ یاد آوری کرد: مرفهین بی درد وکسانی که هیچ سهمی در این انقلاب ندارند نباید تصمیم گیرنده باشند.

وی با اشاره به اهمیت شناخت وپذیرفتن این شاخصها ،اضافه کرد: حامیان انقلاب وطرفداران امام خمینی (ره) مستضعفین هستند وپیرو امام(ره) کسی است که به این قشر نزدیک شود.

سوری با اشاره به جایگاه بسیج به عنوان نیرویی مردمی در مسیر خط امام (ره) تاکید کرد: اهانت به بسیج کاری ناپسند است.

وی اولویت اسلام نزد امام (ره) را از دیگر شاخصهای پیروان امام(ره) خواند وگفت: اسلام در خط امام(ره) الویت دارد ولازم است که پیروان امام خمینی (رض) به این نکته اهمیت دهند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به برگزاری انتخابات آتی خطاب به مردم، تاکید کرد: همانطورکه امروز با حضور خوددر راهپیمایی 22 بهمن یک حماسه آفریده اید با حضور در7 اسفند نیز حماسه پرشوردیگری بیافرینید.

سوری شرکت در انتخابات را واجب دانست وبا بیان اینکه امام خمینی (رض)به ما اجازه داده است تا درسرنوشت خود دخیل باشیم گفت: باید افراد اصلح وپیروخط امام(رش) ورهبری را انتخاب کنیم ؛ نه کسانی که به خاطر مطامع دنیایی قانون را کنار می زنند.

وی افزود: انتخاب باید بر اساس برنامه باشد وبدانید که چه کسی را به عنوان وکیل الناس به مجلس معرفی می کنید.

سوری بد اخلاقی انتخاباتی را امری ناپسند دانست وبا بیان اینکه مردم ونظام با این رفتار مخالف هستند ،خطاب به کاندیداها ی انتخاباتی، هشدار داد: کاندیداها ونامزدان انتخاباتی ضمن اینکه مردم رابه شرکت در انتخابات دعوت می کنند باید از بد اخلاقی انتخاباتی نیز دوری کنند.

وی با بیان اینکه تخریب کاندیداها بر علیه یکدیگر نتیجه عکس می دهد ، گفت: مردم به کسانی رای بدهند که اخلاق اسلامی را در انتخابات رعایت کنندوتوانایی برطرف کردن مشکلات مردم را داشته باشند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه کاندیداها نباید ایجاد ناامنی کنند ؛تاکید کرد: نیروی امنیت وامنیتی که در شهرستان حاکم است اجازه تخطی به هیچ کس را نخواهد داد.

حجةالسلام محمد سوری خطاب به مسئولین ومجریان وناظران انتخاباتی گفت: مجریان وناظران بر انتخابات باید با حفظ بی طرفی خود اعتماد را درمردم به وجود بیاورند.

گفتنی است که حضور برخی از کاندیداهای حوزه انتخابیه پلدختر ومعمولان در میان هوادرانشان از حاشیه های این مراسم بود.

همچنین در پایان مراسم راهپیمایی پرچم آمریکا به آتش کشیده شد.

خبرنگار: رضا جودکی نژاد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار