شهرستان ورامین با فعالیت بیش از ۱۸ واحد مرغداری تخم گذار به عنوان یکی از قطب های تولید این محصول مهم در استان تهران محسوب می شود.
کد خبر: ۱۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 29 March 2015
به گزارش مهر، شهرستان ورامین از دیرباز در زمینه های اقتضادی و کشاورزی جایگاه ویژه و مطلوبی را در میان شهرستان های مختلف استان تهران داشته و حتی در تولید برخی محصولات، توانسته رتبه برتر کشور را از آن خود کند.

در طی سال های گذشته و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی و توجه به مراکز تولید داخل، نقش و جایگاه شهرستان ورامین به عنوان یکی از تأمین کنندگان اصلی مواد غذایی استان تهران بیش از پیش حائز اهمیت شده است.

موفقیت شهرستان ورامین در تولید محصولات دامی

اگرچه تا چند سال گذشته کشاورزی و تولید مواد مختلف غذایی در شهرستان ورامین منحصر به چند محصول و با رویکرد سنتی می شد اما امروز این شهرستان با استفاده از کارشناسان مختلف توانسته است در زمینه های جدیدی ورود پیدا کرده و موفقیت های کم نظیری را کسب کند.

            

در گذشته شهرستان ورامین با محصولات کشاورزی نظیر خیار، گوجه، بادمجان، کدو و  طالبی و محصولات لبنی نظیر شیر شناخته می شد اما امروزه این شهرستان با سرمایه گذاری فعالان اقتصادی و حمایت های صورت گرفته در بخش های جدیدی نظیر پرورش شتر مرغ، پرورش جوجه اردک، تولید زعفران، تولید پسته و محصولات متعدد دیگر توانسته به جایگاه مطلوب تری در سطح کشور برسد.

تولید ۲۳ درصد تخم مرغ کشور در استان تهران

یکی از حوزه هایی که طی سال های اخیر در شهرستان ورامین مورد توجه قرار گرفته است، تولید مرغ و تخم مرغ می باشد به طوری که با تلاش فعالان اقتصادی، شهرستان ورامین می تواند بسیاری از نیازهای ورامین و مناطق همجوار را تأمین کند.

قبل از مستقل شدن شهرستان های قرچک و پیشوا از ورامین، تعداد مرکز پرورش مرغ در این شهرستان بیشتر بود اما امروز واحدهای تولید جوجه گوشتی در قرچک و پیشوا و واحدهای مرغداری تخم گذار در شهرستان ورامین مستقر هستند.

                  

پتانسیل بالای شهرستان ورامین در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ

به گفته سید محمد موسوی مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران،  استان تهران با توجه مسئولان و تلاش کشاورزان و دامداران توانسته است به عنوان یکی از مراکز اصلی تأمین مواد غذایی کشور محسوب شود به طوری که ۱۲ درصد گوشت و شیر، ۵۳ درصد قارچ، ۲۳ درصد تخم مرغ تولید کشور و ۵۰ درصد گل شاخه بریده مورد نیاز کشور در استان تهران تولید می شود.

حسن میرزایی  با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های موجود در بخش مرغ و تخم مرغ شهرستان ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین از دیرباز در زمینه تأمین گوشت سفید و تخم مرغ منطقه جایگاه مهم و اثرگذاری را داشته است و با ورود فعالان بخش خصوصی می توان از این ظرفیت بهتر استفاده برد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین افزود: در ایام پایان سال و با توجه به بالا رفتن حجم تقاضای مردم در زمینه گوشت سفید، شهرستان ورامین بدون هیچ گونه مشکلی توانست نیازهای مورد نیاز شهروندان را تأمین کند.

باید از ظرفیت های صنعت مرغ ورامین بهتر استفاده شود

سید حسین نقوی حسینی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر دولت به صنعت مرغداری شهرستان ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین از گذشته در زمینه تأمین گوشت قرمز و سفید و مواد پروتئینی نه تنها نیاز منطقه بلکه بخشی از نیازهای شهرهای دیگر را تأمین می کرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به بخش مرغداری شهرستان ورامین توجه جدی تری صورت گیرد تا بتوان از پتانسیل و ظرفیت این بخش به شکل بهتر و مطلوبتری استفاده کرد.

واحدهای مرغداری ورامین ۸۴۵ هزار قطعه مرغ دارند

محمدحسین تاجیک با اشاره به فعالیت بیش از ۱۸ واحد مرغداری تخم گذار در ورامین اظهار داشت: پس از تقسیمات صورت گرفته و جدا شدن شهرستان های قرچک و پیشوا از ورامین، تعداد واحدهای مرغداری تخم گذار در ورامین به ۱۸ واحد رسیده است.

رییس جهاد کشاورزی ورامین افزود: واحدهای مرغداری ورامین در شهرستان ورامین در زمینه مرغداری تخم گذار فعال هستند و واحدهای جوجه گوشتی در مناطق پیرامونی نظیر قرچک به کار خود مشغول هستند.

وی با اشاره به میزان تولید ۱۸ واحد مرغداری ورامین ادامه داد: هجده واحد فعال مرغداری تخم گذار شهرستان ورامین بیش از ۸۴۵ هزار قطعه مرغ دارند که به تولید تخم مرغ می پردازند.

تاجیک اضافه کرد: در زمینه تأمین مرغ مورد نیاز شهرستان ورامین با همکاری تعاون روستایی و تلاش مرغداران این خطه، هیچ کمبودی نداریم و می توانیم نیازهای منطقه را تأمین کنیم.

این مسئول عنوان کرد: جوجه ریزی در واحدهای مرغداری هر ۵۵ روز یکبار انجام می پذیرد و در فاصله هر جوجه ریزی، وقفه ای برای انجام امور بهداشتی انجام می پذیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار