وی ادامه داد: خوشایندسازی محیط و بلو‌ک‌های زایمان برای افزایش زایمان طبیعی در مراکز درمانی در حال انجام است و در مدت 10 ماه سال جاری آمار عمل‌های جراحی سزارین در گیلان کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 28 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ،محمدتقی آشوبی با اشاره به اینکه گیلان رتبه نخست عمل جراحی سزارین در کشور را دارد اظهار کرد: رتبه مذکور برای استان مناسب نیست و برنامه‌ریزی برای کاهش عمل جراحی سزارین انجام شده است.

وی ادامه داد: خوشایندسازی محیط و بلو‌ک‌های زایمان برای افزایش زایمان طبیعی در مراکز درمانی در حال انجام است و در مدت 10 ماه سال جاری آمار عمل‌های جراحی سزارین در گیلان کاهش می‌یابد.

آشوبی از توجه ویژه به درمانگاه‌های تخصصی در گیلان خبر داد و بیان کرد: امسال برنامه‌ریزی برای توسعه مراکز درمانی در خارج از بخش‌های دولتی انجام شده است.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیماران سرطانی را از دغدغه‌های استان دانست و تصریح کرد: امسال داروی بیماران سرپایی شیمی درمانی در بیمارستان‌های گیلان تهیه می‌شود.

وی تخت‌های آی.سی.یو را از دغدغه‌های علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و گفت: امسال برنامه‌ریزی برای افزایش 20 تخت آی.سی.یو در بیمارستان‌های دولتی استان انجام شده است.

آشوبی با بیان اینکه تجهیزات تخت‌های آی.سی.یو به‌زودی در بیمارستان‌های گیلان توزیع می‌شود، یادآور شد: سال جاری نوسازی تجهیزات بیمارستان‌های استان در دستور کار است و فضای خوبی از نظر تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی ایجاد می‌شود.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و افزود: بیماران برای تهیه وسایل پزشکی به بیرون از بیمارستان ارجاع نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات بیماران سال 93 در بیمارستان‌ها تهیه شده است، خاطرنشان کرد: بیماران دارای دفترچه روستایی سه درصد و شهری 6 درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند.

آشوبی به آمادگی مراکز درمانی گیلان برای پذیرش بیماران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تعداد 25 بیمارستان و 9 بیمارستان خصوصی و غیر دولتی برای پذیرش بیماران از آمادگی لازم برخوردار هستند.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به بیماران هستند، اظهار کرد: 80 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در ورودی شهرها برای ارائه خدمات به مصدومان مستقر هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار