مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در راستای کاهش آمار معلولیت‌ها در استان اجرای طرح مشاوره رایگان ژنتیک قبل از ازدواج در شهرستان اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۱۶۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 24 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، بهزاد ستاری صبح امروز در آغاز اجرای طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در اردبیل اظهار داشت: امروزه با مداخله به موقع و قبل از وقوع مشکل می‌توان با بسیاری از ناهنجاری‌ها مقابله کرد که مشاوره ژنتیک و آزمایشات مرتبط با آن راهی است تا بتوان قبل از بارداری و حین ازدواج، از بروز معلولیت‌ها در فرزندان جلوگیری کرد.

وی افزود: بسیاری از جوانان در شرف ازدواج به دلایل گوناگون اعم از عدم آگاهی، عدم توان مالی، عدم درک اهمیت موضوع و برخی عوامل دیگر اقدام به این کار نمی‌کنند که از این رو بهزیستی شهرستان اردبیل اجرای طرحی رایگان در زمینه مشاوره ژنتیک و آزمایشات مرتبط را آغاز کرده است.

تصریح کرد: این طرح در راستای شعار "پیشگیری بهتر از درمان است" طراحی شده و به جوانان در شرف ازدواج کمک می‌کند که از بروز معلولیت‌ها جلوگیری کرده و راهنمایی‌های لازم در این مورد به آنها داده شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: این طرح از طریق پیامک در سطح عمومی اطلاع‌رسانی شده و زوجین می‌توانند برای استفاده از مشاوره خدمات مشاوره ژنتیک به نشانی اردبیل، میدان سرچشمه، جنب بانک ملت، کوچه طوی 2 مجتمع شهید فیاض بخش مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار