عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از تاثیر توافقات دولت برای اجرای برجام بر پیشبرد اهداف لایحه برنامه و بودجه سال 95 خبر داد و گفت: با رفع تحریم ها پیش بینی می شود اقتصاد شهرها به ویژه پایتخت دستخوش تغییرات مثبتی شود، مساله مهمی که در روند تصویب بودجه سال آینده شهرداری که انقباضی بسته شده اثرگذار است.
کد خبر: ۱۶۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 24 January 2016
ابوالفضل قناعتی، با تاکید بر اینکه اقتصاد شهر تهران نیازمند آن است که از رکود خارج شود و درآمدها به شرایط پیش از عقد تحریم ها بازگردد، تصریح کرد: تاثیرات برجام و رونق اقتصاد شهر باید در متمم بودجه سال آینده لحاظ شود تا در مواقع لازم و در صورت امکان در بخش های مورد احتیاج بودجه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت بودجه 95 همچون سنوات گذشته توسعه حمل و نقل ریلی شهری و نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است، خاطر نشان کرد: اگر دولت در زمینه حمل  ونقل ورود نکند، نه در شرایط مترو و نه در وضعیت اتوبوس ها تفییری حاصل نمی شود و درنهایت ترافیک شهر از وضعیت کنونی خارج نمی شود.

وی با یادآوری اینکه براساس نص صریح قانون در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی سهم دولت 82.5درصد و سهم شهرداری برای خرید اتوبوس های جدید تنها 17.5درصد است، افزود: دولت شش سال است که هیچ کمکی نکرده است. از همین رو امیدوارم با عملیاتی شدن توافقنامه برجام اقتصاد کشور و در پی آن شهر تهران تغییر کند.

قناعتی یکی دیگر از دستاوردهای عملیاتی شدن توافق نامه برجام را رونق فعالیت های سایر نهادها و سازمان ها برشمرد و گفت: به طور مثال وقتی دولت وام مسکن را افزایش دهد، بر میزان ساخت و سازهای پایتخت افزوده می شود و در پی آن میزان درآمدهای شهرداری تهران افزایش می یابد. در نتیجه این توافق نامه از جهات مختلف بر اقتصاد کلانشهر تهران، روند تصویب بودجه 95 و به طور کلی فعالیت های شهرداری تهران اثرگذار است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر با تاکید بر اینکه سال گذشته در بودجه امسال شهرداری خرید 200 اتوبوس تصویب شده بود که تمامی این تعداد اتوبوس خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد شده اند، یادآور شد: مشکل تهران با خرید سالیانه 200 یا 300 اتوبوس حل نمی شود. اگر همین امروز تصمیم به حذف اتوبوس های فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی بگیریم، 3 هزار اتوبوس در روز نخست از چرخه فعالیت خارج می شوند. پس حضور دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی امری لازم و ضروری است.

قناعتی با تاکید بر اینکه تهران نیازمند 7هزار اتوبوس جدید است تا هم فرسودگی ها حذف شود و هم بر میزان ناوگان تا حد امکان افزوده شود، ادامه داد: دولت تاکنون که اعلام می کرد وضع مالی اش خوب نیست، امیدواریم از امروز به بعد که تحریم ها حذف و پیش بینی می شود اقتصاد رونق دوچندانی یابد، شاهد پرداخت معوقات دولت باشیم تا هم تحولی در حمل و نقل عمومی ایجاد شود و هم بخش قابل توجهی از ترافیک پایتخت کاسته شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر همچنین از برگزاری جلسه ای با نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه ریزی در زمینه نوسازی تاکسی ها و ورود نسل جدید تاکسی های هیبریدی به پایتخت خبر داد و تاکید کرد: قرار است ظرف امروز تصمیمات جدیدی در زمینه نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران اتخاذ شود که دولت با تخصیص تسهیلات جدید تاکسی داران را به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی سوق دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار