مروری بر مطبوعات امروز سوم بهمن ماه:
مطبوعات استان قم، شنبه 3 بهمن ماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ جلسه رئیس مجلس با گروه های گوناگون، تمام پروژه‌های نیمه‌تمام؛ اولویت مدیریت شهری، برگزاری همایش سخنی با قلب های زنده، انعقاد قرارداد فاز دوم مترو، بافت فرسوده قم و تهیه گردش کار سرمایه گذاری خارجی در قم، پرداخته اند.
کد خبر: ۱۶۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 23 January 2016
روزنامه همشهری

این روزنامه در مطلبی با عنوان قم نیاز مند توسعه از درون آورده: بافت‌های تاریخی و محلات قدیمی عناصر هویت بخش شهر هستند که باید حفظ شده و با کمترین آسیب بازسازی شوند.

در ادامه آمده است: در حال حاضر بسیاری از کارشناسان معتقدند در شهر قم یک بافت منسجم تاریخی وجود ندارد چرا که طرح‌هایی که شهرداری در سال‌های گذشته اجرا کرده موجب شده این بافت‌ها از بین بروند.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ گشایش فاینانس هزار میلیارد تومانی برای خط B مترو قم، 3 باند سرقت خودرو در دی ماه متلاشی شد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام؛ اولویت مدیریت شهری در سال 95، همایش «سخنی با قلب‌های زنده» در قم، پیچ و خم‌ها و موانع تولید کاهش یابد، ایثار؛ از قهرمانی در لیگ برتر تا تلاش برای خودکفایی، برگزاری ۷ دیدار در هفته دوم لیگ دسته اول فوتسال قم و لزوم سطح‌بندی مربیان و مدارس فوتبال در قم، اشاره کرد.

روزنامه ایمان

این روزنامه نوشت: سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه بدون پشتیبانی قضایی امکان حذف پدیده تکدی گری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شهرداری قم غالبا نسبت به جمع آوری متکدیان در سطح شهر اقدام می کند اما تا برخورد قضایی نباشد نمی توان این پدیده را حذف کرد. 

از دیگر عنوان های این روزنامه درباره استان قم می توان به؛ تهیه گردش کار سرمایه گذاری خارجی در قم، 10 درصد از بافت های فرسوده قم خالی ازسکنه است، قرارداد فاز دوم مترو قم منعقد می شود، اختصاص 200 دستگاه تاکسی برای سرویس دهی در پردیسان، نوید روزهای خوب برای صبای قم و در لیگ برتر فوتبال نوجوان کشور صبای قم با پتوی لاله اصفهان به تساوی رسید، اشاره کرد.

همچنین از عنوان های کشوری این روزنامه می توان به؛گزارش حمله به سفارت عربستان آماده ارائه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعاملات مثبتی با شورای نگهبان داشتیم، مجلس خانه ملت است نه یک جناح، نباید به نام قانون اعمال سلیقه شود، مقایسه طب سنتی با طب جدید، خلاقیت و عوامل موثر بر خلاقیت، 30 درصد از تولید مشترک به نام کشور ایران صادر شود، اشاره کرد. 

روزنامه شاخه سبز 

این روزنامه نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای مجمع خادمان سلامت و درمان استان قم، با اشاره به سفر رئیس جمهوری چین به ایران خاطرنشان کرد: در این سفر قرارداد فاز دوم مترو قم به صورت فایناس در دستور کار قرار دارد.

از دیگر عنوان های این روزنامه درباره استان قم می توان به؛ قم به برکت حضرت معصومه(س) مرکز نشر معارف اسلام شد، بافت های فرسوده قم در انتظار معضلات اجتماعی، افتتاح تصفیه خانه پیشرفته قم در دهه فجر، واحد سه گازی نیروگاه قم راس موعد مقرر به شبکه سراسری برق پیوست و استقبال گسترده شهروندان از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی در قم، اشاره کرد.

همچنین از عنوان های کشوری این روزنامه می توان به؛ روحیه معنوی گروه های اقتصادی باید تقویت شود، برجام الگوی کاملی برای حل مناقشات مختلف در جهان است، انتخابات رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، فشارهای فراوانی از سوی اینترنت و شبکه های اجتماعی و ماهواره ها به خانواده ها وارد می شود و لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان برای آبادانی کشور، اشاره کرد. 

روزنامه 19 دی 

این روزنامه نوشت: حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از بهره برداری نخستین سالن تخصصی تئاتر کشور در استان قم خبر داد و گفت: این سالن از ابتدای سال آینده در اختیاراهالی فرهنگ و هنر استان قم قرارمی گیرد.

از دیگر عنوان های این روزنامه درباره استان قم می توان به؛ کاهش هشت درصدی سرقت در قم، شهرداری مراقب گسست اجتماعی در بافت فرسوده باشد، سید وحید غیاثی مربی تیم سن ایچ ساوه (استان مرکزی) شد، ششمین شکست متوالی ووشوکاران قمی در لیگ برتر بانوان کشور، اشاره کرد.

همچنین از عنوان های کشوری این روزنامه می توان به؛ برجام حادثه مهم و بزرگی بود، مر قانون نه مر سلیقه، مردم باید بتوانند داوطلبان خود را از بین سلایق مختلف انتخاب کنند، عربستان توهم خارج کردن ایران از معادلات منطقه را دارد، اشتباهات وابستگی به نفت تکرار نمی شود، فهرست بانک های خارج شده از تحریم، بزرگ ترین بانک جهان خواستار تاسیس شعبه در ایران شد، اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار