رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: بهتر است توانمندی‌های نخبگان در عرصه اجرایی و عملیاتی به کارگیری شود تا بستر تحول فراگیر در کیفی‌سازی کارهای عمرانی، اجرایی و مطالعاتی به انجام برسد.
کد خبر: ۱۶۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 21 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین شایقی عصر امروز در نشست با جمعی از چهره‌های منتخب علوم و فناوری‌های جدید در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه ما امروز با افزایش مصرف انرژی در کشور روبه‌رو هستیم، بهره‌گیری از توانمندی‌های جدید این حوزه می‌تواند به کاهش مصرف در بخش انرژی کمک کرده و زمینه توانمندسازی تولید را با بهره‌گیری از الگوهای مناسب فراهم آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف انرژی‌های تجدید‌پذیر باید مهندسان و کارشناسان این حوزه سعی کنند تا به اشکال مختلف و روش‌های جدیدی که انتخاب می‌شود، میزان مصرف را کاهش داده و زمینه افزایش بهره‌وری را به خوبی فراهم آورند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان به ضرورت فرهنگ‌سازی در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: ایران در بخش انرژی‌های خورشیدی به لحاظ توانمندی رتبه ممتازی دارد و در کنار آن می‌توان از انرژی‌های بادی، حرارتی و ژئوترمال نیز استفاده کرد.

شایقی بهره‌گیری از این توانمندی را در سایه تلاش و کوشش متخصصان و نخبگان یادآور شد و افزود: حرکت‌های خوبی در این حوزه آغاز شده و امیدواریم به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر متناسب با توانمندی‌ها گام برداریم.

وی ورود نخبگان را به عرصه‌های اجرایی و کاربردی فعالیت‌ها و حرکت‌های درست و اصولی یادآور شد و بیان کرد: اقدام برجسته و چشمگیری که در این حوزه انجام شده، مربوط به معرفی نخبگان برای حضور در اجرا و عملیاتی شدن طرح‌های مختلف است که می‌تواند به افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه کمک کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کاهش هزینه‌ها و به حداقل رساندن فرصت اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی و اجرایی را با بهره‌گیری از توانمندی‌های برتر حضور نخبگان و مهندسان توانمند یادآور شد و اضافه کرد: آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کنیم، هوشمندی در طراحی‌ها و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی است که می‌تواند نتایج ثمربخشی را به همراه داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار