رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام؛
این افراد به همراه نامزدهای احراز صلاحیت نشده انتخابات مجلس شورای اسلامی در دفتر هیات نظارت استان ایلام می توانند از امروز اعتراض و شکایت خود را به هیات نظارت استان و یا هیات نظارت مرکزی در تهران تحویل دهند.
کد خبر: ۱۶۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 18 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام اعلام کرد که داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم در استان سه روز برای شکایت و اعتراض زمان دارند.
یوسف امیدی روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: این افراد به همراه نامزدهای احراز صلاحیت نشده انتخابات مجلس شورای اسلامی در دفتر هیات نظارت استان ایلام می توانند از امروز اعتراض و شکایت خود را به هیات نظارت استان و یا هیات نظارت مرکزی در تهران تحویل دهند.
وی افزود: نامزدهای رد صلاحیت شده و احراز صلاحیت نشده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران در صورت تمایل به شکایت و اعتراض می توانند به هیات نظارت مرکزی واقع در تهران بزرگراه بسیج نرسیده به به میدان شهید کلاهدوز بلوار هجرت خیابان تختی ورزشگاه تختی مراجعه کنند.
رئیس دفتر هیات نظارت انتخابات استان ایلام اظهار کرد: هیات مرکزی نظارت از تاریخ 30 دی جاری تا 16 بهمن آینده به مدت 17 روز به شکایت و اعتراض این افراد رسیدگی و در 17 بهمن ماه نظر خود را اعلام خواهد کرد.
امیدی افزود: داوطلبانی که در این مرحله نیز رد صلاحیت شوند یا صلاحیت آنان احراز نشود می توانند مراتب اعتراض و شکایت خود را به شورای نگهبان ارایه کنند.
وی گفت: شورای نگهبان نیز 27 بهمن آینده نظر و نتایج نهایی خود را در تایید یا رد صلاحیت این نامزدها اعلام خواهد کرد.
108 نفر ( 81 نفر حوزه انتخابیه اصلی ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه اصلی دهلران) در مجموع نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام شدند که شش نفر از این افراد تاکنون انصراف خود را اعلام کرده اند.
دفتر هیات نظارت استان ایلام از مجموع این افراد، صلاحیت 46 داوطلب نمایندگی مجلس (36 نفر حوزه انتخابیه ایلام) و (10نفر حوزه انتخابیه دهلران) را تایید کرد.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیت حدود 600 هزار نفر، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار