در اجتماع فاطمیون مشهد مطرح شد
آیت‌الله علم‌الهدی در اجتماع فاطمیون در مشهد، دینمداری در قالب زندگی مرفه و با آرامش را غیرممکن خواند و تصریح کرد: در عرصه دینمداری یا باید کفرستیز بود یا انحراف‌ستیز، البته انحراف‌ستیزی از کفرستیزی بسیار سخت‌تر است.
کد خبر: ۱۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۲ 25 March 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) با حضور جمع زیادی از زائران و مجاوران امام رئوف(عليه السلام)در میدان شهدای مشهد برگزار شد.

بنا بر این گزارش، هزاران عزادار شهادت زهرای مرضیه (س) پس از اجتماع در میدان شهدای مشهد برای عرض تسلیت به پیشگاه امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت نموده و در این مکان قدسی تجمع کردند.

 همچنين امسال نیز همچون سال‌های گذشته برگزاری مراسم عزاداری در روز شهادت حضرت زهرا(س) با استقبال پرشکوه عزاران فاطمی برگزار شد ضمن اینکه تعدادی از علما، مسئولان، هیئت‌های مذهبی و مردم مشهد و زائران رضوی نیز حضور داشتند.

 عزاداران فاطمی با نوای یا زهرا، نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ دخت نبی مکرم اسلام (صلي الله عليه واله) صحنه هایی از حزن و اندوه در بین زایران و مجاوران حرم منور رضوی را خلق کردند.

انحراف‌ستیزی از کفرستیزی سخت‌تر است

بنا بر این گزارش، آيت الله سيد احمد علم الهدي، امام جمعه مشهد در اجتماع بزرگ فاطمي در حرم مطهر رضوي با اشاره به اينكه دين مداري همراه با ستيز است و به صورت يك جريان آرام امكان پذير نيست، اظهار کرد: حضرت فاطمه(سلام الله عليها) فاطمه(س) عنایت ویژه اى به مسأله دفاع از امامت و ولایت امام على(عليه السلام) داشت و به عنوان یک وظیفه اجتماعى در قالب هاى مختلف روى آن اهتمام و جدیت مى ورزید.

وي با اشاره به اينكه حضرت فاطمه(سلام الله عليها) شهيده راه ولايت و امامت است، افزود: زهراى مرضیه(سلام الله عليها) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبرى امت اسلامى از هیچ کوششى فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود مى دانست.

 امام جمعه مشهد تصريح كرد: فاطمه زهرا(سلام الله عليها) در طول عمر مبارک خود همواره تلاش می‌کرد که امت اسلامی را که بر انحرافات غوطه‌ور شده بودند بیدار کند.

 آيت الله علم الهدي با بيان اينكه كفرستيزي و انحراف ستيزي اساس دين مداري و حفظ ارزش هاي ديني است، گفت: حضرت فاطمه(سلام الله عليها) تنها قهرمان جبهه انحراف ستيزي بود.

 وي با اشاره به اينكه فاطمه زهرا (سلام الله عليها) محور اصلی امامت بود ، افزود: جبهه انحراف ستيزي آنقدر سنگين و سخت بود كه علي (عليه السلام) كه قهرمان جبهه كفر ستيزي بود در ميدان انحراف ستيزي حضرت فاطمه(سلام الله عليها) را جلودار اين ميدان كرد.

 عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: در جبهه انحراف ستيزي اگر يك چهره  متصل به امامت و ولايت به عنوان حجت معصوم نباشد تشخيص اين جبهه براي يك انسان معمولي امكان پذير نخواهد بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه غیرممکن است که در هیچ شرایطی دینمداری در یک قالب زندگی مرفه و با آرامش زندگی کند، عنوان کرد: در عرصه دینمداری یا باید کفرستیز بود یا انحراف‌ستیز، البته باید توجه داشت که انحراف‌ستیزی از کفرستیزی بسیار سخت‌تر است.

وی در تبیین دو جریان کفرستیزی و انحراف‌ستیزی، چنین توضیح داد: در جبهه کفرستیزی جریان کفر و ستیز کاملاً معلوم و مشخص است؛ حتی کافر با گفتن شهادتین و ایمان آوردن به خداوند می‌تواند مسلمان شود، اما با این وجود در جریان انحراف‌ستیزی هم تشخیص جبهه انحراف و هم مبارزه با آن مشکل و سخت است.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: اگر یک چهره امامت و ولایت به عنوان حجت خداوند و حجت معصوم در جامعه نباشد که ما پشت سر او حرکت کنیم، قطعاً تشخیص جبهه انحراف کار بسیار مشکل و دشواری خواهد بود و حتی امکانپذیر نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: امیرالمومنین (ع) در عرصه کفرستیزی ذوالفقار خود را در بسیاری از جنگ‌ها به دست می‌گرفت و کفار را به درک واصل می‌کرد، اما همان حضرت در عرصه انحراف‌ستیزی و هنگامی که دیگر ذوالفقار تأثیرگذار نبود، حضرت فاطمه (س) را وارد میدان نبرد کرد.

 مراسم پایانی اجتماع بزرگ فاطمي در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(عليه السلام) به همراه مرثیه سرایی سعید حدادیان و سخنرانی و مقتل خوانی آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد برگزار شد.

 محمد عطاپور و هادی الهی از مداحان و مرثیه سرایانی هستند که در مراسم عزاداری و سوگواری روز شهادت بانوی دو عالم به اجرای برنامه پرداختند.

 همچنين قرائت قرآن، مرثیه سرایی، قرائت زیارت حضرت زهرا(سلام الله عليها)، مرثیه سرایی و سخنرانی، از دیگر برنامه های روز شهادت حضرت فاطمه(سلام الله عليها) در حرم رضوي بود.

گفتنی است، مراسم سالروز شهادت حضرت زهرای(سلام الله عليها)  اطهردر تمامی شهرها و روستاهای استان پهناور خراسان رضوی برگزار شد و هزاران عاشق و دلباخته در رثای شهادت دخت گرای محمد مصطفی (صلي الله عليه واله) همسر علی مرتضی(عليه السلام) و مادر ائمه (عليهم السلام) اشک ریخته و به عزاداری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار