رحمان نادی با بیان اینکه یک هزار و ۸۵۰ تعاونی فعال در استان همدان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: ۶۳۶ تعاونی در حوزه خدمات، ۴۶۸ تعاونی در بخش کشاورزی، ۲۵۳ تعاونی در حوزه مسکن و عمران و ۱۹۳ تعاونی در بخش صنعت فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ 14 January 2016

دبیر اتاق تعاون استان همدان از صدور۱۳۶کارت بازرگانی به شرکت های تعاونی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان ؛ وی با اشاره به اینکه ۱۹ اتحادیه تعاونی فعال در استان داریم، افزود: دو هزار شرکت تعاونی از ابتدای تشکیل تعاونی‌ها تاکنون در استان همدان ثبت شده‌اند اما غیر فعال هستند.

دبیر اتاق تعاون همدان تصریح کرد: اکثر تعاونی‌های غیر فعال فقط ثبت شدند و هیچ فعالیتی را آغاز نکردند و اختلافات مدیریتی، به هدف رسیدن برخی تعاونی‌ها خصوصا در حوزه مسکن که بعد از ساخت و تحویل مسکن دیگر ضرورتی برای ادامه فعالیت نداشتند، غیر فعال شدند.

نادی به دیگر علل غیر فعال شدن تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: رکود و عدم تقاضا برای محصول تولیدی در تعاونی، مشکل پرداخت اقساط بانکی و معوقات بانکی، کمبود منابع و سرمایه درگردش و عدم توانایی در تأمین مواد اولیه از مشکلات شرکت‌های تعاونی است که باعث تعطیلی و غیر فعال شدن تعاونی‌ها می‌شود.

وی به برخی از تعاونی‌های موفق اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های موفق زیاد هستند اما در بخش کشاورزی، دامداری، شیلات و صنعت عملکرد تعاونی‌ها خیلی بهتر بوده است.

دبیر اتاق تعاون همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال دو هیئت ۲۵ نفره از شرکت‌های تعاونی استان در دو مرحله به اقلیم کردستان عراق اعزام شدند، تصریح کرد: بازدید تعاونگران همدان از اقلیم کردستان در راستای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی بوده است.

نادی از انعقاد دو تفاهم نامه همکاری بین اتاق تعاون همدان با اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق خبر داد و گفت: تفاهم نامه همکاری بین اتاق تعاون همدان با اتحادیه وارد کنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان از دیگر نتایج سفر هیئت‌های تجاری اتاق تعاون به اقلیم کردستان عراق است.

وی بیان کرد: امسال شش فقره قرارداد تجاری با اقلیم کردستان عراق در بخش‌های مختلف به ارزش ۲۵ میلیون دلار منعقد شده است.

نادی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۴ تا پایان آذر ۱۵ میلیون دلار صادرات به عراق، کویت و عمان داشته‌ایم، تصریح کرد: مواد غذایی، دام زنده، پوشاک، لباس بچه گانه، تخم مرغ و خوراک دام و ماهی مهمترین اقلام صادراتی شرکت‌های تعاونی استان به کشورهای عراق کویت و عمان بوده است .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار