دبیر شورایاران منطقه 15 شهرداری تهران با بیان اینکه محله مسگرآباد در این منطقه دارای بافت فرسوده است، خواستار ارائه تسهیلات برای نوسازی محله به ساکنان این محله شد.
کد خبر: ۱۵۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 05 January 2016
علی اکبر بهمنی روز سه شنبه در دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: بالغ بر 700 هزار نفر در این منطقه سکونت دارند و منطقه 15 دارای 8 ناحیه است که اخیرا محله مسگرآباد به تعداد محلات افزایش یافته است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این منطقه خاطر نشان کرد: منطقه 15 از شمال به پادگان قصر فیروزه، از غرب به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به خیابان دولت آباد وصل می شود و مساحت منطقه سه هزار و 544 هکتار است.

بهمنی با بیان اینکه مردم این منطقه یک هزار و 412 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند عنوان کرد: بالغ بر 86 خانواده چهار شهید و دو شهید در این منطقه زندگی می کنند.

دبیر شورایاران منطقه 15 شهرداری تهران با اشاره به نبود ایستگاه مترو در این منطقه ابراز امیدواری کرد مدیریت شهری توجه ویژه ای برای احداث مترو در منطقه داشته باشد.

وی درباره احداث بزرگراه شهید شوشتری در این منطقه نیز گفت: با احداث این بزرگراه بخشی از مشکلات ترافیکی منطقه رفع می شود.

بهمنی با انتقاد از وجود نگاه درآمد زایی از سوی مدیران بهره برداری در حوزه فرهنگی در منطقه افزود: این نوع نگاه موجب افزایش آسیب های اجتماعی در منطقه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مددسرای خاوران در این منطقه گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری 400 نفر و در شش ماهه دوم نیز یک هزار و 200 نفر در این مجموعه حضور پیدا کردند.
وی گفت: این مددسرا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و مردم منطقه درخواست جمع آوری آن را دارند.

بهمنی فعالیت کارخانه سیمان تهران در این منطفه را نیز یکی از دلایل عمده آلودگی عنوان و بیان کرد: باید راهکار مناسبی از سوی مدیریت شهری برای ممنوعیت فعالیت این کارخانه اتخاذ شود.

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران نیز با اشاره به ارائه این گزارش گفت: مشکلات این منطقه برای بررسی در اختیار کمیسیون های شورای شهر تهران قرار می گیرد.

وی بافت فرسوده را یکی از مهمترین معضلات این منطقه عنوان و افزود: در گذشته نیز در این زمینه صحبت هایی عنوان شده و در بودجه سال 95 اعتبارات ویژه ای برای نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران به ویژه در منطقه 15 باید تخصیص یابد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت اوراقچی ها در محدوده میدان شوش افزود: یکی از مشکلات دیرینه منطقه فعالیت اوراقچی ها است.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره مشکلات این منطقه 15 و فعالیت اوراقچی ها گفت: بر اساس مقدماتی که توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل صورت گرفته این صنف تابستان سال 95 به مجتمع ثامن الحجج واقع در منطقه فرون آباد خارج از شهر تهران منتقل خواهند شد.

وی درباره فعالیت کارخانه سیمان در این منطقه نیز افزود: بازدیدی از کارخانه صورت گرفت و بر اساس رصد آنلاین اداره کل محیط زیست شهر تهران و فرمانداری ری مشخص شد که خروجی این کارخانه آلاینده نیست.

وی گفت: آنچه موجب آلودگی هوا شده فعالیت دو کارگاه سنگ خردکنی متعلق به بخش خصوصی است که در مجاورت کارخانه سیمان از ساعت 23 تا پنج صبح فعالیت دارند.

وی بیان کرد: با تلاش های انجام شده، حکم توقف فعالیت این دو کارگاه سنگ خردکنی در کمیته بند 20 صادر شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، تاکید کرد: متاسفانه این حکم به دستور دیوان عدالت اداری متوقف مانده است این در حالیست که سلامت مردم به دلیل این فعالیت ها به خطر افتاده است.

احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چرا هنوز اوراقچی ها از شهر خارج نشدند افزود: این موضوع قابل پیگیری است.

وی گفت: بهتر است هنگامی که شورایاران گزارشی درخصوص عملکرد منطقه می دهند، به اقداماتی که در سال های گذشته انجام شده نیز اشاره شود.

مسجد جامعی درباره فعالیت کارخانه سیمان در منطقه ۱۵ نیز گفت: مشکلات کارخانه سیمان برهیچ کس پوشیده نیست؛ اما اقدامات موثری نیز در کاهش آلایندگی انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی و گردشگری این منطقه اظهار کرد: در این منطقه زندان هارون الرشید قرار دارد که ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر دارد.

وی یادآور شد: زندان هارون الرشید یکی از جذابیت های پنهان است که می تواند ظرفیتی برای کوهپیمایی پایتخت نشینان ایجاد کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد: زمینه حضور بخش خصوصی به این عرصه فراهم شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار