رئیس منطقه 3 بازرسی کشور و بازرسی کل فارس گفت: 11 اداره کل از میان مجموع اداره‌های کل که برمبنای میزان شکایات مردمی بیشترین تخلف را در این استان داشته‌اند معرفی شدند.
کد خبر: ۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۹ 29 January 2015

به گزارش فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید رسول محمودآبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین شکایات مردمی به‌ترتیب از شهرداری، بانک‌ها، منابع طبیعی، بیمارستان‌ها، دانشگاه علوم‌پزشکی، اداره کل اوقاف، آب منطقه‌ای، آموزش‌وپرورش، شرکت برق، مخابرات، ثبت اسناد و جهاد کشاورزی بوده است.

ویخاطرنشان کرد: میزان تخلفات شهرداری که برمبنای شکایات مردمی محاسبه‌ شده است با 250 مسئولیتی که بر عهده دارد به‌یقین نسبت بهسازمان هواشناسی که مخاطبی ندارد متفاوت است.

رئیس منطقه 3 بازرسی کشور و بازرسی کل استان فارس تصریح کرد: ازجمله مهم‌ترین شکایات مردمی از شهرداری به‌روز نبودن قوانین و مقررات، عدم اشراف کارکنان نسبت به قوانین و مقررات، نبود سیستم یکپارچه مدیریت واحد شهری و اهتمام نداشتن به‌هنگام واحدهای رفع اختلاف، اجرا نکردن کمیسیون ماده 100، تغییر کاربری ارضی محدوده شهرها بدون تشریفات قانونی است.

محمودآبادی بیان داشت: کاهش به‌روز شدن و پرداخت مطالبات معوق که در سال 1390 جمع مطالبات معوق بانک‌ها در استان فارس یک‌هزار و 241 میلیارد تومان بوده و در سال 92 این میزان به یک‌هزار و 444 میلیارد تومان افزایش ‌یافته و نیز کافی نبودن وثیقه‌های بانک‌ها و عدم اخذ استعلام موردنیاز تسهیلات ازجمله تخلفات و شکایات مردمی از بانک‌ها است.

وی نارضایتی‌های مهم مردم در حوزه بهداشت، درمان و دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش‌وپرورش را از دیگر موارد شکایات عنوان کرد و افزود: فراهم نبودن زیرساخت پزشک خانواده، ورود بخش غیردولتی و نیز عدم نظارت کافی در مداری غیردولتی به لحاظ کیفیت آموزش، اخذ شهریه، نقل و انتقال معلمان و نیز ثبت‌نام نشدن دانش‌آموزان در مدارس محل سکونت خود از دیگر شکایات مردمی از این دو سازماناست.

رئیس منطقه 3 بازرسی کشور و بازرسی کل استان فارس اضافه کرد: در 9 ماهه سال جاری برای بازگشت 2 هزار و 813 هکتار از اراضیملی که مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته بود از سوی سازمان بازرسی کل اقدام شده است.

محمودآبادی بیان کرد: برای برطرف کردن خلأ موجود در سازمان بازرسی این استان بیش از 500 بازرس افتخاری دارای مدارک بالا جذب این سازمان شده و خدمات مؤثری را در این مورد ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون وظیفه سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین نظارتی و حاکمیتی است و همدلی و همگرایی مسئولان و خدمت‌رسانی به مردم از دیگر وظایف این سازمان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار