رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در گیلان:
سیدکمال‌الدین موسوی ظهر امروز در نشست پلیس گیلان به منظور ارتقاء سطح آگاهی حقوقی در برخورد با جرایم ، اظهار داشت: قانون آیین دادرسی کیفری جدید که در یکم تیرماه 1394 اجرایی می‌شود و نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام دستگاه قضایی و بازویی توانمند در اجرای قانون است.
کد خبر: ۱۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ 18 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، سیدکمال‌الدین موسوی ظهر امروز در نشست پلیس گیلان  به منظور ارتقاء سطح آگاهی حقوقی در برخورد با جرایم ، اظهار داشت:  قانون آیین دادرسی کیفری جدید که در یکم تیرماه 1394 اجرایی می‌شود و نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام دستگاه قضایی و بازویی توانمند در اجرای قانون است.
وی، ضابط قضایی را کسی که دوره های آموزشی لازم را دیده باشد و برایش کارت قضایی صادر شده است، عنوان کرد و افزود: باید نظارت دقیق تری در انجام وظایف داشته باشیم تا در اجرای قانون با مشکل مواجه نشویم.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در گیلان، امکان صدور دستور شفاهی قانون گذار را از ویژگی‌های خوب  قانون جدید اعلام کرد و گفت: امکان صدور دستور در ماده 34 این قانون پیش بینی شده که در دستور شفاهی موضوع در حضور چند نفر صورتجلسه شده و قابل پیگیری است.
موسوی از تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در آینده نزدیک نیز خبر داده و گفت: با تصویب این قانون و تشکیل این پلیس بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان با اشاره به لزوم آگاه سازی شکات، ممنوعیت افشای اطلاعات هویت افراد مرتبط با پرونده، پیش بینی تحقیق از زنان، اطفال و افراد نابالغ گفت: امکان تقاضای وکیل از سوی متهم، لزوم تفهیم حقوق متهم به صورت کتبی لزوم ثبت و ضبط اموال متهم، لزوم ارائه آمار روزانه افراد تحت نظر به مقام قضایی از جمله مواردی است که باید به آن دقت شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار