به منظور ارزیابی موارد زمین‌خواری؛
به منظور ارزیابی موارد زمین‌خواری به این منطقه وارد شدیم که البته غرب مازندران از نقاط بسیار مهمی است که دست‌اندازی به منابع ملی در آن بیشتر است
کد خبر: ۱۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵ 18 March 2015

تابناک مازندران:چند روز قبل دادستان مرکز استان در خصوص زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی در مازندران گفته بود: به بیش از 200 قطعه از 953 قطعه اراضی 10 هکتاری که در کل کشور، فقط در غرب مازندران وجود دارد تجاوز شده است که با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی همچنین با هشدار به مسئولین عنوان کرد: با مسؤولانی که در حفظ منابع طبیعی کوتاهی کنند برخورد می‌شود.

با توجه به حساسیت موضوع و گستردگی این موضوع رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی روز گذشته وارد مازندران شد.

وی درباره علت حضور خود در کلاردشت، گفت:به منظور ارزیابی موارد زمین‌خواری به این منطقه وارد شدیم که البته غرب مازندران از نقاط بسیار مهمی است که دست‌اندازی به منابع ملی در آن بیشتر است.

پورمختار درباره ردپای برخی مقامات در زمین‌خواری و تجاوز به عرصه جنگلی و اراضی ملی، اظهار کرد: اگر همکاری مسئولان با متجاوزان مشهود باشد به عنوان عمل مجرمانه از هر رده و مقامی که باشند برخورد و به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

او در پایان گفت: یکی از مواردی که سبب شدت زمین‌خواری می‌شود، ایجاد روستاهای جدید در دل جنگل و مراتع بکر است که وزارت کشور باید در زمینه ایجاد روستا، با کد جدیدی که ارائه شده ‌‌تجدید نظر کند و البته کمیسیون اصل 90 نیز در این زمینه ورود پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار