سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:
برای اجرای این طرح، رویکرد وزارت کشور برخورد سلبی و دفعی با این صنف نیست و با توجه به تدوین طرح ساماندهی قهوه خانه ها و سفره خانه ها و حذف تدریجی عرضه قلیان، تصمیماتی در این باره در کارگروه کاهش اعتیاد شورای اجتماعی وزارت کشور اتخاذ شده است.
کد خبر: ۱۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ 17 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار گیلان با اشاره به رویکرد وزارت کشور مبنی بر ساماندهی و حذف تدریجی عرضه قلیان در قلیان سراها گفت: اجرای این رویکرد در دستور کار اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان است.

یونس رنجکش اظهار کرد: برای اجرای این طرح، رویکرد وزارت کشور برخورد سلبی و دفعی با این صنف نیست و با توجه به تدوین طرح ساماندهی قهوه خانه ها و سفره خانه ها و حذف تدریجی عرضه قلیان، تصمیماتی در این باره در کارگروه کاهش اعتیاد شورای اجتماعی وزارت کشور اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا در مرحله اول، تمامی اماکنی که فاقد مجوز کسب و دارای تداخل صنفی هستند، برابر قانون مجاز به فعالیت نیستند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان حذف تدریجی قلیان از قلیان سراها را نیازمند اقدامات فرهنگی عنوان کرد.

رنجکش با اشاره به نقش آموزش و هشدار به خانواده ها در اجرای موفق این طرح گفت: آموزش و آگاهی به خانواده ها درباره اثرات سوء مصرف قلیان و تاثیر سوئی که بر سلامتی جامعه و پدید آمدن ناهنجاری های اجتماعی دارد، می تواند در اجرای این رویکرد موثر باشد.

آیین نامه وزارت کشور مبنی بر ساماندهی و حذف تدریجی عرضه قلیان در قلیان سراها ، امروز به فرمانداران ابلاغ شده است.

یونس رنجکش سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار گیلان پیش از این نیز در کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار استان گیلان، خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم در پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف مواد دخانی همچون قلیان شده و گفته بود آموزش باید محور فعالیت ها در پیشگیری باشد و در این میان از دستگاه های فرهنگی می خواهیم تا بسته های آموزشی متناسب با شرایط و امکانات استان تهیه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار