دو خبرنامه تابناک گیلان (59+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که پنجاه و نهمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۴۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 17 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که پنجاه و نهمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.


ارزیابی کلی مجلس خبرگان و تعداد نامزدهای گیلانی در روز آغازین ثبت نام

تابناک گیلان: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز پنج‌شنبه 26 آذر آغاز در محل وزارت کشور آغاز شد و تا 2 دی ادامه خواهد داشت.

داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد می توانند از تاریخ پنجشنبه 26 /9/ 94 تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 2 /10/ 94 جمعاً به مدت هفت روز در ساعات اداری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 ، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

همچنین ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.

فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 21 آذر آغاز شده و فعالیت هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس از 28 آذر آغاز می‌شود، هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان 88 نفر و تعداد نمایندگان مجلس 290 نفر است.

جدول تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به تفکیک هر استان به شرح زی است:


ردیف
 
نام استان تعداد نماینده ردیف نام استان تعداد نماینده
به عدد به حروف به عدد به حروف
1 آذربایجان شرقی 5 پنج 17 فارس 5 پنج
2 آذربایجان غربی 3 سه 18 قزوین 2 دو
3 البرز 2 دو 19 قم 1 یک
4 اردبیل 2 دو 20 کردستان 2 دو
5 اصفهان 5 پنج 21 کرمان 3 سه
6 ایلام 1 یک 22 کرمانشاه 2 دو
7 بوشهر 1 یک 23 کهگیلویه و بویراحمد 1 یک
8 تهران 16 شانزده 24 گلستان 2 دو
9 چهارمحال بختیاری 1 یک 25 گیلان 4 چهار
10 خراسان جنوبی 1 یک 26 لرستان 2 دو
11 خراسان رضوی 6 شش 27 مازندران 4 چهار
12 خراسان شمالی 1 یک 28 مرکزی 2 دو
13 خوزستان 6 شش 29 هرمزگان 1 یک
14 زنجان 1 یک 30 همدان 2 دو
15 سمنان 1 یک 31 یزد 1 یک
16 سیستان و بلوچستان 2 دو   ـ ـ ـ





واکنش عضو سندیکای کارخانجات چای به پرداخت نامتوازن مطالبات چایکاران

تابناک گیلان: عضو سندیکای کارخانجات چای پرداخت 80 درصدی مطالبات چایکاران را نامتوازن دانست.

نعمت یاورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تایید ادعای رئیس سازمان چای کشور مبنی بر پرداخت 80 درصد از مطالبات چایکاران گفت: این پرداخت بین چایکاران متفاوت بوده است.

وی با تاکید بر پرداخت 80 درصد از مطالبات چایکاران افزود: میزان پرداختی بین چایکاران متفاوت است و بعضی از کشاورزان هنوز بیش از 50 درصد مطالبات خود را طلب دارند؛ در حالی که بعضی کمتر از این میزان را طلب دارند.


Image result for ‫چای‬‎


این عضو اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال همچنین خاطرنشان کرد: بعضی از چایکاران با ارتباطاتی که با کارخانجات داشتند توانسته‌اند بخش زیادی از مطالبات خود را دریافت کنند اما همه کشاورزان به طور یکنواخت 80 درصد از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پیش از این رئیس سازمان چای کشور با بیان این که حدود 80 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است، اعلام کرده بود مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال دیگر از مطالبات چایکاران شمال کشور بعد از تامین اعتبار به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

به گفته او امسال ۸۷ هزار تن برگ سبز چای به ارزش هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده که از نظر وزنی ۳۳ درصد بیشتر از پارسال است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار