کد خبر: ۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ 28 January 2015
رییس اتاق اصناف استان البرز گفت: حدود 25 هزار واحد صنفی در البرز مجوز ندارند.
حمید کریمی اظهار کرد: در حال حاضر 75 هزار واحد صنفی در البرز فعال هستند که 55 هزار مورد آنها مجوزدار بوده و مابقی بدون مجوز فعالیت می‌کنند. 
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، ضرورت نظارت بر فعالیت صنوف مختلف استان بیشتر احساس می‌شود.
به گزارش ايسنا کریمی گفت: بازرسی از واحدهای صنفی موجود از 20 بهمن آغاز و تا آخرین روز امسال ادامه دارد.
وی تاکید کرد: امسال بازار استان به نسبت سال‌های 91 و 92 از آرامش و ثبات بیشتری برخوردار است و به نظر می‌رسد در روزهای باقی مانده از سال با مشکل احتکار و گران شدن تصاعدی کالاها مواجه نشویم.
رییس اتاق اصناف البرز ادامه داد: طی این مدت گشت‌های ویژه‌ای با همکاری اداره اماکن و بازرسی دادگستری به صورت مستمر از بازار و واحدهای صنفی بازدید به عمل می‌آورند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با فرد خاطی برخورد می‌کنند.
کریمی تصریح کرد: اصناف استان برای کاهش تخلف در سطح بازار، اقدام به اجرای طرح تنبیهی و تشویقی صنوف کرده است.
وی افزود: در این طرح واحدهای صنفی‌ای که خدمات مناسبی به مردم ارائه می‌دهند با اهدای هدایا، لوح تقدیر و نصب بنر از سوی سازمان اصناف تشویق می‌شوند.
کریمی تاکید کرد: بازرسان اصناف با هیچ کس شوخی ندارند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلف با واحد صنفی متخلف برخورد می‌کنند.
این مسئول افزود: دیگر زمان اعمال جریمه نقدی برای واحدهای صنفی متخلف به پایان رسیده و این کار نمی‌تواند عامل بازدارنده مناسبی برای برخورد با متخلفان باشد.
کریمی اظهار کرد: بر این اساس اصناف اقدام به نصب بنر اعلام تخلف بر سردر واحدهای صنفی متخلف می‌کند و از شهروندان می‌خواهد از این واحدها خرید نکنند.
وی یادآور شد: تجربه نشان داده که اکثر واحدهای صنفی از ترس آبروی خود هم که شده ناچار به رعایت قوانین می‌شوند و کمتر دست به گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار می‌زنند.
کریمی گفت: فردی که بنر تخلف بر بالای مغازه‌اش نصب می‌شود حاضر است میلیون‌ها تومان هزینه کند تا اعتبار از دست رفته‌اش را بازگرداند و بعد از این اتفاق دیگر مرتکب تخلف نمی‌شود.
رییس اتاق اصناف استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر مشارکت مردم در بحث تشویق و تنبیه صنوف استان تاکید کرد و گفت: بدیهی است سازمان اصناف با 50 بازرس توانایی نظات دقیق بر تمامی واحدهای صنفی استانی با جمعیت نزدیک به سه میلیون نفر را ندارد.
 کریمی گفت: بر این اساس از مردم تقاضا می‌شود با شناسایی واحدهای صنفی متخلف،  موضوع را با سامانه 124 در میان بگذارند تا بازرسان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایات آنها رسیدگی کنند.
وی ادامه داد: این همکاری صرفاً به معرفی صنوف متخلف مربوط نمی‌شود و مردم می‌توانند واحدهای صنفی‌ای که از خدماتشان رضایت دارند را نیز به اصناف معرفی کنند تا اقدامات تشویقی لازم برای آنها صورت بگیرد. 
کریمی تصریح کرد: اصناف استان، مردم و رضایت آنها را در اولویت اهداف خود قرار داده است؛ چرا که تا زمانی که مردم نباشند واحدهای صنفی نیز نمی‌توانند کسب درآمد کرده و روزی حلال به خانه ببرند.
وی ادامه داد: گاه بی‌مهری و برخورد نامناسب مغازه‌دارها و صاحبان صنوف  برای مردم بسیار گران‌تر از کم‌فروشی و گران‌فروشی آنها تمام می‌شود؛ بنابراین کاسبان باید نسبت به برخورد خود با مشتری حساس باشند و اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کریمی در پایان گفت: بدیهی است برخورد خوب با مشتری، رونق کسب و کار و افزایش مشتریان را نیز به همراه دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار