اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌کرمانشاه رتبه سوم عملکرد صنایع‌دستی کشور را به دست آورد.
کد خبر: ۱۴۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 12 December 2015
اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌کرمانشاه رتبه سوم عملکرد صنایع‌دستی کشور را به دست آورد.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علی فعله گری در این باره اظهارکرد: با توجه به میزان علاقمندی صنعتگران و هنرمندان بخش صنایع‌دستی و دسترس بودن مواد اولیه مرغوب در سطح منطقه وحمایت‌های بی دریغ مسئولین استانی در تشویق و ترغیب صنعتگران برای احیاء فرهنگ اصیل بومی محلی، معاونت صنایع‌دستی این اداره کل توانست رتبه‌سوم عملکرد صنایع‌دستی کشور را بدست آورد.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع‌دستی جزو اولویت‌های برنامه‌ای و کاری این اداره کل است، تصریح کرد: توسعه صنایع‌دستی با توجه به پایدار بودن اشتغال در آن و هزینه‌‌های کم و درآمد مناسب می‌تواند به حل مشکل اشتغال استان کمک ویژه‌ای کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، استانداردسازی و بهبود کیفیت طراحی و بسته‌بندی را از جمله ضروریات این صنعت برشمرد و گفت: در این راستا اقدامات مناسبی برای استاندارد سازی رشته‌های صنایع‌دستی و بهبود وضعیت بسته‌بندی در دست اقدام است.

وی تشکیل تعاونی‌های فعالین صنایع‌دستی را یکی دیگر از نیازهای ضروری در این حوزه برشمرد و گفت: تشکیل تعاونی‌ها در بلندمدت در زمینه بازاریابی و اقدامات حمایتی از صنعت‌گران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فعله‌گری با بیان اینکه هم اکنون تعاونی‌های متعددی در سطح استان کرمانشاه در زمینه کار صنایع‌دستی فعال هستند، گفت: برنامه ما افزایش تعداد تعاونی‌ها و تقویت تعاونی‌های کنونی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار