کد خبر: ۱۴۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 08 December 2015

رئیس مجمع نمایندگان البرز در مجلس گفت: لایحه حمایت از تولید ملی در مجلس به تصویب رسید چراکه نیازمندیم با اجرای درست برجام، صنعت کشور از رکود خارج شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیز اکبریان در جلسه شورای اداری استان البرز که عصر امروز در محل استانداری البرز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به سال همدلی و همزبانی اظهار داشت: در استان البرز علی‌رغم گرایشات فکری متفاوت، اختلافات کنار گذاشته شده و تلاش شده فضایی ایجاد شود تا در فضای پسابرجام باری از دوش دولت برداشته شود.

وی با بیان اینکه البرز با تصرف 3 درصد از خاک ایران و 4 درصد از جمعیت کشور، دارای رشد جمعیت 3.4 درصد است، افزود: در این راستا مجموعه آموزش و پرورش هرچقدر تلاش کند، پاسخگوی کمبودها نیست و عقب ماندگی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 110 هزار واحد مسکن مهر به استان البرز تحمیل شده است، تصریح کرد: علی‌رغم مخالفت برای این موضوع در دولت گذشته این کار انجام شد که مشکلات عدیده‌ای را برای استان ایجاد کرد.

وی بیان کرد: 20 هزار واحد مسکن مهر در هشتگرد آماده افتتاح است که فاقد خدماتی مانند برق و آب است و این موضوع نشان از بی‌حساب و کتاب بودن اجرایی شدن این پروژه است.

اکبریان با اشاره به اینکه البرز از نظر جمعیت در رتبه 8 یا 9 کشور قرار دارد اما از نظر بودجه‌ای در رتبه 24 کشور است، گفت: امید است مسئولان به زیرساخت‌های بودجه در استان البرز بیشتر توجه کنند تا این بودجه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ترافیکی در استان البرز، ملی است، خاطرنشان کرد: اتوبان تهران- کرج تنها متعلق به البرز نیست و در صورتی که آزادراه تهران شمال تا شهرستانک و نیز ادامه همت در استان البرز راه‌اندازی شود، می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک استان البرز داشته باشد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البرز استانی صنعتی است، اظهار داشت: در بخش صنعتی و گردشگری می‌تواند حرکت خوبی در استان البرز انجام شود که توجه مسئولان کشور را می‌طلبد که در این راستا لایحه حمایت از تولید ملی در مجلس به تصویب رسید چراکه نیازمندیم با اجرای درست برجام، صنعت کشور از رکود خارج شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که تعطیل نبودن پنجشنبه‌ها در استان البرز به همراه دارد، گفت: آلودگی هوا و ترافیک در استان البرز در روزهای پنجشنبه به حداکثر می‌رسد و بر این اساس در شورای برنامه ریزی این روز تعطیل شده بود که متاسفانه لغو شد.

اکبریان بیان کرد: بهتر است قانونی در مجلس تصویب شود که پنجشنبه در تمام کشور علاوه بر کلانشهرها و مشکلات مربوط به آن به سبب انسجام بیشتر خانواده‌ها تعطیل اعلام شود، چراکه در زمان تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان شیفت کاری در ادارات برقرار و پاسخگوی مشکلات مردمی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار