تابناک: رئيس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: بدون شکّ، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.
کد خبر: ۱۴۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 07 December 2015

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی رئيس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت روز دانشجو پيام تبريكي صادر كرد:

در متن اين پيام آمده است:

روز دانشجو فرصتی است که نقش برجسته و پررنگ دانشجویان ، این قشر عظیم و سرنوشت ساز را در جامعه یادآوری کنیم و یادمان نرود که آن ها همواره در جهت شکوفایی ایران بزرگ تلاش کرده اند.

همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودنده اند"دانشگاههاى كشور، همه حقّ عظيمى بر انقلاب و نظام و پيشرفت جريان علم و فرهنگ در كشور دارند. امروز نسل روشنفكر دانشگاهى، يك مسؤوليت ويژه دارد."

بدون شکّ، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

دانشجویان و دانشگاهیان همواره، از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی در سیطره قانون بوده اند. امروز نیز جامعه‌ی دانشگاهی ما در پرتو مشعل پر فروغ شانزده آذر، در اندیشه پیمودن راهی است که به آینده‌ای روشن منتهی می‌شود ؛ آینده‌ای که سرشار از عشق و امید مبتنی بر خردورزی، آزادی، گفتگو و کرامت های انسانی است.

گرچه از شهادت دانشجویان شهید مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا سال ها می گذرد اما بر همگان روشن می باشد که شانزده آذر نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد، یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را که برگ زرینی از افتخارات دانشجویان عزیز است را به تمامی دانشجویان فرهیخته کشور بالاخص دانشجویان حوزه سلامت که نقش چشمگیری در توسعه و شکوفایی کشور عزیزمان دارند را تبریک عرض نموده و امیدوارم در این موقعیت حساس نیز بتواند تحت فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال "دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی" در راستای تحقق اهداف بلند دولت محترم تدبیر و امید گام برداشته و زمینه ارتقاء سلامت جامعه و فراهم کردن زیر ساخت های مناسب برای برخورداری از جامعه ای سالم همراه با رشد علمی، اقتصادی و فرهنگی را فراهم نمایند.

دکتر حسن طاهر احمدی -  16 اذر ماه 1394

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار