در حالی که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری بویراحمد اعلام می‌کردند که سخنرانی آذر منصوری در دانشگاه آزاد یاسوج مجوز شورای تامین استان را داشت ولی فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره حرف دیگری می‌زند.
کد خبر: ۱۳۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 01 December 2015
به گزارش خبرنما،در حالی که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری بویراحمد اعلام می‌کردند که سخنرانی آذر منصوری در دانشگاه آزاد یاسوج مجوز شورای تامین استان را داشت ولی فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره حرف دیگری می‌زند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لغو سخنرانی آذر منصوری در دانشگاه آزاد یاسوج گفت: شورای تأمین برای سخنرانی مجوز نمی‌دهد.

فتاح محمدی در پاسخ  به چرایی دادن مجوز به شخصی که محکومیتش در فتنه ۸۸ محرز است، گفت: متولی این قضیه دانشگاه است و باید از دانشگاه سؤال شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مسئولان دانشگاه آزاد با پشتوانه مجوز شورای تأمین اقدام به برگزاری برنامه کردند، گفت: شورای تأمین برای سخنرانی مجوز نمی دهد، دانشگاه به عنوان متولی، شورای نظارت دارد که بعد از درخواست تشکل و ارزیابی دانشگاه، مجوز صادر می شود و تمام تأمین امنیت برنامه داخل دانشگاه با خود دانشگاه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به هیچ وجه شورای تأمین صدور مجوز انجام نداد؛ به جز مواردی که بیرون از دانشگاه باشد که فرماندار هر شهرستان و شورای تأمین شهرستان مجوز برگزاری می دهند؛ اما وقتی برنامه به صورت دانشگاهی برگزار می شود، خود دانشگاه تصمیم گیر بوده و خود مسئول صدور مجوز هستند و امنیت برنامه هم با خودشان می باشد.

محمدی به سوء استفاده رسانه های غربی از این موضوع اشاره کرد و گفت: ما به عنوان کسانی که دغدغه نظام و منافع ملی را داریم و به قانون اساسی پای بند هستیم، باید احتیاط کنیم  و حواسمان باشد که در چنین شرایطی دشمن نتواند بهره برداری سیاسی کند.

علی آل‌بویه رئیس دانشگاه آزاد یاسوج قبل از این گفته بود؛ وقتی نام آذر منصوری برای حضور و سخنرانی در دانشگاه آزاد یاسوج مطرح شد چون چهره معروفی نبود و فکر نمی‌کردم محکوم فتنه ۸۸ باشد موافقت کردم و البته مجوز شورای تأمین نیز مزید بر علت شد زیرا وقتی شورای تأمین مجوز داده بود فکر نمی‌کردم سخنران امروز دانشگاه آزاد یاسوج محکومیت در فتنه ۸۸ داشته باشد.

همچنین محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد نیز قبل از این در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:‌ برنامه سخنرانی خانم «منصوری» از شورای تأمین استان مجوز داشته است

نظری در پاسخ به این سؤال که «آیا برنامه سخنرانی آذر منصوری در آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد یاسوج مجوز قانونی داشته است؟»، تصریح کرد:‌ بله، این برنامه از هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی و از شورای تأمین استان مجوز قانونی داشته است.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، که برای ایراد سخنرانی در آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به این شهر سفر کرده بود، نیز با اعتراض، مخالفت شدید و ضرب و شتم دانشجویان این دانشگاه روبرو شد.

به گزارش خبرنما البته این چندمین بار است معاون سیاسی امنیتی یا حرفهای خود را در رسانه های دیگر تکذیب  می کند و یا اینکه با موضع گیریهاش خود را در مقابل تیم خود و هچنین دولت قرار میدهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار