تابناک: مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان مركزي گفت: هم اينك در 11 هزار هكتار از اراضي صنعتي استان مركزي، 2 هزار و 293 واحد صنعتي مستقر و مشغول به فعاليت در زمينه هاي فلزي ، خودرويي ، مصالح ساختماني و وسايل منزل ، سنگ و صنايع شيميايي هستند
کد خبر: ۱۳۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 22 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، نشست تخصصي فعالين صنعتي و مشاورين صنايع كوچك استان مركزي با مسئولان و مديران شركت هولدينگ (JFE) ژاپن در محل مركز خدمات فن آوري و كسب و كار شركت شهركهاي صنعتي استان واقع در اراك برگزار شد .

در اين جلسه كه رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، مشاور صنعتي استاندار مركزي و مديران واحدهاي توليد و صنايع كوچك استان حضور داشتند آقاي آمره مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان مركزي گفت: هم اينك در 11 هزار هكتار از اراضي صنعتي استان مركزي، 2 هزار و 293 واحد صنعتي مستقر و مشغول به فعاليت در زمينه هاي فلزي ، خودرويي ، مصالح ساختماني و وسايل منزل ، سنگ و صنايع شيميايي هستند .

وي افزود : در حال حاضر 4 خوشه صنعتي ريلي ، نفت و گاز ، سنگ و عايق هاي رطوبتي در استان مركزي مشغول به فعاليت هستند كه تبادل اطلاعات و تعامل بين دو كشور ايران و ژاپن در جهت معرفي محصولات توليدي و فروش در كشور ضروري است .

آمره با اشاره به اینکه مركز كسب و كار و فن آوري اراك يكي از فعالترين مراكز كشور است و اين دفتر مي تواند پلي براي انتقال فن آوري بين دو كشور باشد گفت : 26 شركت دانش بنيان و 35 شركت مشاوره تخصصي در اين مركز مستقر مي باشند .

مديرعامل شركت هولدينگ (JFE)ژاپن نيز در اين نشست گفت : اين شركت در سال 2002 از ادغام دو شركت تخصصي كاوازاكي و ان كي كي تشكيل شده و با بيش از 57 هزار نفر نيروي متخصص در زمينه هاي توليد فولاد زدزنگ ، خدمات فني مهندسي ، كشتي سازي ، توليد سيم برق ، فولاد الكترونيكي و انواع محصولات فعاليت دارد .

آقاي فوميوسودو افزود : براي نخستين بار است كه به ايران و استان مركزي سفر كرده و طي نشست هاي مختلفي كه در ايران و استان مركزي داشته است ظرفيت هاي مناسب دو طرف در زمينه هاي مختلف بررسي شده است .

وي تاكيد كرد : با اعتماد دو طرفه ژاپن و شركتهاي استان و مسئولان صنايع اراك مي توان به آينده‌ي تبادل اطلاعات فني و مهندسي، بازاريابي و فروش ، تهيه محصولات پتروشيمي و ديگر مسائل صنعتي دو كشور اميدوار بود .

ایشان در پايان خواستار ايجاد شرايط مطلوب براي تهيه مواد پتروشيمي مورد نياز صنايع ژاپن با قيمت مناسب از بازارهاي ايران و مخصوصاً استان مركزي شد . گفتني است در ابتداي اين نشست تخصصي فعالين صنعتي و مشاورين صنايع كوچك استان مركزي به بيان ظرفيت ها و معرفي توليدات خود پرداختند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار