با گذشت بيش از 45 روز از برگزاري انتخابات نظام مهندسي در ايلام در تاريخ 16 مهرماه 94 ، تاكنون خبر موثقي مبني بر تاييد يا ابطال اين انتخابات منعكس و منتشر نشده است كه ناشي از پيچيده بودن اين فرآيند در استان مي باشد.
کد خبر: ۱۳۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 21 November 2015
با گذشت بيش از 45 روز از برگزاري انتخابات نظام مهندسي در ايلام در تاريخ 16 مهرماه 94 ، تاكنون خبر موثقي مبني بر تاييد يا ابطال اين انتخابات منعكس و منتشر نشده است كه ناشي از پيچيده بودن اين فرآيند در استان مي باشد.

انتخابات در ايلام همواره از ميزان مشاركت بالاي مردم برخوردار بوده و انتخابات نظام مهندسي ساختمان ايلام نيز با حضور حدود 80 درصدي مهندسين استان در تاريخ مذكور برگزار شد.

شنيده ها و شائبه هايي كه قبل ،حين و بعد از برگزاري اين انتخابات در اذهان عمومي ، فضاهاي مجازي و برخي رسانه ها منعكس شد ، حكايت از اعتراضات برخي از كانديداهايي كه از رسيدن به هيات مديره اين تشكل صنفي و غير دولتي بازمانده بودند،داشت.

اگر اعتراضاتي كه قبل از برگزاري انتخابات نظام مهندسي شكل گرفته بود و در حين و بعد از برگزاري قوت گرفت را دسته بندي نمائيم به نتايج بهتري دست خواهيم يافت.

پس از تایید نهایی صلاحیت کاندیداها در همه رشته ها به آنان تا ۲۴ساعت قبل از برگزاری انتخابات مهلت تبلیغات داده شد و از این مرحله به بعد اداره کل راه و شهرسازی رأسا از طریق هیئت اجرایی انتخابات مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده گرفت.

قبل از برگزاري انتخابات نظام مهندسي شنيده هاي ضد و نقيضي مبني بر عضويت اعضاي جديد در اين سازمان به صورت رايگان (مبلغ عضويت 250 هزار تومان) به گوش رسيد كه به دليل در دسترس نبودن مستندات قابل انتشار، در فضاي عمومي رسانه راه پيدا نكرد.

با توجه به اين كه ساليانه تعداد زيادي از مهندسين از دانشگاه ها فارغ التحصيل مي شده اند حضور و عضويت آنها در اين سازمان دور از ذهن نبود اما عضويت رايگان آنها مي تواند شائبه برانگيز باشد كه اداره كل راه و شهرسازي به عنوان متولي نظارت در انتخابات استان ايلام و وزارت راه و شهرسازي به عنوان دستگاه بررسي كننده صحت اين انتخابات در سطح كشور بايد پاسخگو باشند.

برخي از معترضين هم چنين به عضو شدن تعداد زيادي از مهندسان تازه فارغ التحصيل شده توسط يك شخص خاص اعتراض داشته اند كه تا اين لحظه بي پاسخ مانده است.

هم چنين معترضين معتقدند كه تأخیر بیش از سه ساعت در آغاز رأی ‌گیری و قطع و وصل سیستم الكترونيكي رأی‌ گیری سبب شد بسیاری از مهندسان به علت اتلاف وقت زیاد از رأی ‌دادن منصرف شوند که این امر موجب تضییع حقوق اعضا و کاندیداها شده است.

اما بايد گفت تاخير سه ساعته در شروع رأي گيري تنها در استان ايلام صورت نگرفته و دو استان ديگر نيز با همين مشكل مواجه بوده اند كه در هر سه استان با تمديد سه ساعته، انتخابات تا ساعت 23 شب ادامه داشت و اعضا مي توانسته اند تا اين ساعت به كانديداي مورد نظر رأي بدهند.

پس از اتمام رأي گيري و مشخص شدن نتيجه انتخابات و اعلام آن توسط مديركل راه وشهرسازي استان، اعتراضات از سوي برخي از كانديداها كه كرسي هيات مديره را از دست رفته ديدند قوت گرفت و يكي از اصلي ترين اعتراضات خود را اين گونه عنوان داشتند كه بيش از 100 نفر از اعضايي كه در روز انتخابات امضاء و اثر انگشت آنها وجود دارد اصلا در روز راي گيري حضور نداشته اند كه اين مساله نشان از عدم توجه به تشخيص هويت در روز انتخابات بوده است.

اين اعتراضات چه در قبل، در حين و بعد از برگزاري انتخابات براي مدتي فضاي رسانه اي ومجازي استان را متوجه خود نمود ولي با گذشت بيش از يك ماه و15 روز از برگزاري انتخابات هنوز نتايج آن مشخص واعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، طبق قانون نظام مهندسي، هيئت اجرايي هفتمين دوره انتخابات نظام مهندسي استان ايلام به مدت 5 روز بايد اعتراض افراد به همراه مستندات را دريافت نمايد .

اما پس از وصول اين اعتراض تا امروز كه 45 روز از برگزاري اين انتخابات سپري شده هنوز نتيجه اين انتخابات اعلام نشده است و شايد يكي از دلايل آن همزماني اين اعتراض ها با سيل ويرانگر در استان ايلام باشد.اما اكنون كه اوضاع استان به حالت سابق و آرام برگشته است افكار عمومي دليل تاخير 45 روزه را بر نمي تابند و از وزارت راه وشهرسازي و سازمان نظام مهندسي كشور ، اعلام سريعتر و به موقع نتايج اين انتخابات را خواستار هستند.

نظر اين وزارت خانه در صورت پذيرفتن يا ابطال انتخابات نظام مهندسي ساختمان استان ايلام مي بايست هر چه سريعتر اعلام شود تا هم هيات مديره جديد و هم معترضين از بلاتكليفي خارج شوند.چرا كه نتايج اعتراض اكثر استان هاي كشور اعلام شده است.

برخي از معترضين به اختلاف اندك آراي برخي از كانديداهاي عضو" ائتلاف تدبير و خرد "با كانديداهاي ديگر اشاره مي كنند و مي گويند اگر سلامت انتخابات وجود داشت ما نيز به حضور در هيات مديره اين سازمان اميدوار بوديم.

امیدواریم علاوه بر اعلام نتایج، جزییات بیشتری از انتخابات نظام مهندسی توسط هیات نظارت و هیات اجرایی اعلام شود تا بتوان تحلیل دقیق‌تری از انتخابات ارایه داد و از آن برای انتخابات بعدی و پیشبرد امور استفاده کرد.

به گزارش عصر ايلام طبق شمارش آرا اعلام شده توسط ستاد برگزاري هفتمين دوره انتخابات نظام مهندسي استان ايلام نتيجه اين انتخابات در روز 17 مهرماه به شرح ذيل اعلام شد:

رشته معماري:

1. منصور بهادري

2. جواد پور حاتم

علي البدل: جمال خداكرمي

رشته عمران:

1. خليل صادقيان

2. حميدرضا سهرابيان

3. حامد بهادري

4. سعيد صابري

علي البدل: محسن دارابي

رشته تاسيسات برق:

1 .الهام حيدري

علي البدل:مسعود مرشدي

رشته مكانيك:

1. مجيد معيري‌نيا

علي‌البدل : سعيد كرمي

رشته نقشه‌برداري:

1. حسين نثاري

علي البدل: عبدالرضا ابوقداره

منبع:عصرایلام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
ما که دیگه خسته شدیم و بی خیال .ماشاالله این حضرات اصلا" انگار نه انگار ، این همه تیتر روزنامه و خبرگزاری و دیدگاه و درخواست برای اعلام نتیجه ها هیچ اقدامی نمیکنن .می ترسم انتخابات بعدی برسه و ما هنوز منتظر نتیجه این انتخابات باشیم.قرار بود پنج روز شکایات و مدارک دریافت بشه ،بعدش هفت روز بررسی بشه و اعلام بشه ولی دوازده روز شده 45 روز .امیدواریم مسئولین هر چه زودتر فکری به حال وضعیت نابسامان و معلق نظام مهندسی استان بکنن.با تشکر فراوان از خبرگزاری تابناک که پاپای مهندسین استان پیگیر احقاق حقوق ما بوده و هست.
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
در کمال ناباوری و در حالیکه 48 روز همه مهندسین استان معطل و مننظر اعلام رای تایید یا ابطال انتخابات نظام مهندسی بودن،در یک لحظه و بدون اعلام همگانی از طریق هیچ منبع و مرجع رسمی جلسه هیئت رئیسه تشکیل و اعتبارنامه های افراد به آنها داده شده.یعنی در طول این روزها که می بایست سر جمع 12 روزه نتیجه اعلام میشد و حضرات 48 روز طولش دادن همه سرکار بودیم و نتیجه برای بعضیا از اول هم معلوم بود.خب همون روز اول اعلام میکردین .متاسفم فقط همینو میتونم بگم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار