تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: محیط بانان این منطقه حفاظت شده همواره در برخورد با متخلفان و شکارچیان غیر قانونی با خطرات جانی دست و پنجه نرم می کنند و در مسیر حفاظت از حیات وحش در بسیاری از مواقع صدمات زیادی را متحمل می شوند.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 17 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، حسین علی ابراهیمی کارنامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از 14 خردادماه امسال در این منطقه حفاظت شده شیوع یافته بود و موجب تلف شدن 429 راس از وحوش شد و به همین منظور سرشماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد: این سرشماری به مدت دو روز با هدف دستیابی به آمار حیات وحش در این منطقه انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در این سرشماری یکهزار و 978 راس قوچ و میش و کل و بز رصد شدند که از این تعداد، یکهزار و 658 راس قوچ و میش و 320 راس کل و بز است.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: در مراحل اجرای این پایش، مسیرهای سرشماری توسط دستگاه جی پی اس کنترل و مختصات جغرافیایی آن ها برداشت و ثبت شد که در سال های بعد نیز این مسیرها رصد و میزان تغییرات جمعیت حیات وحش مقایسه و ارزیابی شد.

وی تاکید کرد: برای حفظ و صیانت از تنوع زیست محیطی و ذخایر ژنتیکی این منطقه حفاظت شده، پنج پاسگاه ایجاد شده که 13 محیط بان به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمات و گشت زنی هستند و با متخلفان برخورد جدی می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: محیط بانان این منطقه حفاظت شده همواره در برخورد با متخلفان و شکارچیان غیر قانونی با خطرات جانی دست و پنجه نرم می کنند و در مسیر حفاظت از حیات وحش در بسیاری از مواقع صدمات زیادی را متحمل می شوند.

منطقه حفاظت شده هفتاد قله به مساحت 97 هزار و 407 هکتار در 25 کیلومتری شمال شرقی اراک و بین شهرستان های اراک، محلات و خمین واقع شده است.

منطقه هفتاد قله اراک شامل دو محدوده شمالی و جنوبی است که محدوده شمالی در برگیرنده بخش های عمده ارتفاعات هفتاد قله و دره های سیبک و چکاب است و محدوده جنوبی شامل ارتفاعات ازنا، لته در و سله بهر است.

استان مرکزی دارای 363 گونه جانوری شامل 222 گونه پرنده، 65 گونه پستاندار، 55 گونه خزنده، چهار گونه دوزیست، 17 گونه ماهی و یکهزار و 336 گونه گیاهی است که از این تعداد 33 گونه از پرندگان، 14 گونه از پستانداران و دو گونه از خزندگان این استان در معرض تهدید هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار