مدیرکل سلامت شهرداری تهران به راه اندازی ایستگاه های غربالگری و تست رایگان در مناطق 22گانه در هفته دیابت اشاره کرد و گفت: از دیگر برنامه های هفته دیابت برگزاری ورزش صبحگاهی و پیاده روی نمادین با حدود 300 هزار شهروند در شهر تهران است.
کد خبر: ۱۲۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 14 November 2015
روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی با بیان اینکه 14 نوامبر (23آبان) روز جهانی دیابت است، افزود: هدف این روز آگاه کردن مردم از اهمیت روزافزون بیماری دیابت است که این مراسم همه ساله با همت فدراسیون بین المللی دیابت در سراسر جهان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: هدف این فدراسیون از سال 2014 تا 2016 زندگی سالم با دیابت است، روز جهانی دیابت در تمام دنیا توسط 200 انجمن جهانی دیابت در بیش از 160 کشور گرامی داشته می شود.

وی ادامه داد: اداره کل سلامت شهرداری تهران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمانهای دولتی، غیردولتی و سایر ذینفعان درصدد است در هفته ملی دیابت (26-20 آبان ماه) ویژه برنامه هایی را در راستای آگاه سازی، اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری دیابت اجرایی کند.
 
**بهره مندی 84 هزار شهروند از کارگاه های آموزشی دیابت

زمانی با اشاره به روزشمار هفته ملی دیابت اشاره کرد و گفت: در تمامی روزهای نامگذاری شده هفته، کارگاه و دوره های آموزشی با موضوع دیابت به تعداد هزار و 190 اجرا و 73 هزار و 900 نفر مخاطب غربالگری دیابت است که در این هفته حدود 83 هزار و 800 شهروندان تهرانی از آن بهره مند خواهند شد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ارتباط با انجام غربالگری به راه اندازی پایگاه و ایستگاه ها در مناطق 22گانه اظهار کرد: تست دیابت در خانه های سلامت، سرای محلات، مساجد، بوستان ها، دبیرستان ها، دانشگاه ها، فرهنگسراها، ورزشگاه ها و مجموعه های ورزشی، کارخانه ها، حسینیه ها، مراکز شهربانو، مراکز بهداشت و درمانگاه ها، میادین بزرگ شهر، بازارها و پاساژها، مجتمع های مسکونی، شهرک های مسکونی، پایگاه های بسیج، امامزاده ها، باغ موزه قصر، بازارهای روز و میادین میوه و تره بار و ایستگاه های مترو انجام می گیرد.

 
**برپایی 300 غرفه ایستگاه سلامت برای 50 هزار شهروند

زمانی ادامه داد: استقرار ایستگاه ها و پایگاه های سلامت با 300غرفه و شرکت 50 هزار نفر در دومین روز انجام می شود.

وی در ادامه به معرفی کانونهای اجتماعی سلامت محور دیابت پرداخت و عنوان کرد: کانونهای پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران در این هفته به صورت داوطلبانه و مردمی به برنامه ریزی و انجام فعالیت های مرتبط با این هفته خواهند پرداخت که بعنوان ساختار و شبکه ای منسجم در سطح محلات محسوب می شود.

مدیر کل سلامت به برگزاری همایش های منطقه ای دبیران کانون های پیشگیری از دیابت محلات اشاره کرد و گفت: تقدیر از فعالیت های داوطلبانه دبیران و اعضای فعال کانون های پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران و تشکیل حلقه آبی انسانی در بوستان ها، میادین بزرگ شهر، برج آزادی، مدارس، هنرستان های شهر تهران با حدود 12هزار نفر مخاطب از دیگر برنامه های این هفته است.
 
**پیاده رودی 30 هزار شهروند پایتخت

زمانی از دیگر برنامه های هفته دیابت را برگزاری ورزش صبحگاهی و پیاده روی نمادین با حدود 30 هزار نفری مخاطب در شهر تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای آموزشی، تفریحی، فرهنگی و زیارتی با حدود پنج هزار نفر مخاطب و مسابقات علمی، نقاشی، کاردستی، صنایع دستی و مقاله نویسی با موضوع سلامت و مسابقات ورزشی انجام خواهد شد.

وی « جشنواره دیابت و تغذیه سالم» با مشارکت همه سازمانها، نهادها NGO های فعال و ذینفعان این حوزه اشاره و افزود: «جشنواره دیابت و تغذیه سالم » با حضور بیش از چهار هزار نفر از اعضا کانونهای پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار