رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ارائه بیش از ۳۴ میلیون خدمت ثبتی به مردم در ۷ ماه نخست سال ۹۴ خبرداد.
کد خبر: ۱۲۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 14 November 2015
احمد تویسرکانی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در 7 ماهه نخست امسال اظهار داشت: خوشبختانه سازمان ثبت در اصلاح فرایند خدمات رسانی و تحول اداری پیشتاز بوده است.

وی افزود: این سازمان با برون‌رفت از شیوه‌های سنتی و استفاده از فناوری‌های نوین موجب کاهش ده‌ها میلیون مراجعه و مکاتبه به سازمان ثبت شده است که به همین نسبت کاهش فساد اداری و تخلف را شاهد بودیم.

تویسرکانی با اشاره به اینکه سازمان ثبت در 7 ماهه نخست امسال 34 میلیون و 780 هزار و 860 خدمت به مردم ارائه کرده است، گفت: 86 درصد از کل خدمات سازمان ثبت به شکل الکترونیک ارائه شده است.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به صدور یک میلیون و 741 هزار و 87 سند مالکیت، گفت: همچنین در این مدت در حوزه اسناد کشاورزی بیش از 4 هزار سند و در حوزه اسناد اراضی ملی بیش از 5 هزار سند مالکیت صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: همچنین در 7 ماهه نخست امسال در حوزه مسکن مهر 35 هزار و 971 سند در دفاتر اسناد رسمی صادر شده ضمن اینکه 7 میلیون و 531 هزار و 182 سند رسمی نیز تنظیم کردیم که البته این رقم کاهش 19 درصدی داشته است.

تویسرکانی با اشاره به صدور اسناد رسمی خرید و فروش گفت: به طور متوسط در ماه، در هر دفترخانه 152 سند تنظیم شده که بیشترین اسناد صادره مربوط به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کمترین آن مربوط به استان‌های ایلام و خراسان شمالی بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اسناد خرید و فروش به ترتیب در تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس به ثبت رسیده، گفت: کمترین اسناد نیز در استان‌های ایلام و کهکیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

تویسرکانی تاکید کرد: در 16 درصد اسنادی که صادر شده، یک طرف شخصیت حقوقی همچون دولت یا سازمان‌ها بوده است همچنین در این مدت 22 هزار و 773 سند برای اتباع خارجی تنظیم شده که بیشترین آن مربوط به تعهدنامه و وکالت بوده است.

معاون رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در راستای اجرای کاداستر جامع کشور از ابتدا تا پایان شهریورماه سال 94 در بخش کاداستر منابع طبیعی نقشه 64 میلیون و 611 هزار و 815 هکتار در بانک اطلاعاتی کاداستر پلاک‌گذاری و از این میزان میلیون و 690 هزار و 352 هکتار به ثبت رسیده است.

تویسرکانی ادامه داد: همچنین در 7 ماه نخست امسال 26 میلیون و 307 هزار و 536 استعلام از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده ضمن اینکه هزار و 169 اختراع، 8 هزار و 759 علامت تجاری، 2 هزار و 372 طرح صنعتی و 2 هزار و 21 اظهارنامه ثبت بین‌المللی مادرید نیز به ثبت رسیده است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار