به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ششم این رقابت ها عصر جمعه ۵۹ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی در هفت دور یک هزار و یک هزار و ۲۰۰ متری به رقابت پرداختند که در پایان ۵۴۶ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب های اول تا سوم کورس های هفت گانه اهدا شد.
کد خبر: ۱۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲ 14 November 2015
گنبدکاووس - هفته ششم مسابقات کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ششم این رقابت ها عصر جمعه ۵۹ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی در هفت دور یک هزار و یک هزار و ۲۰۰ متری به رقابت پرداختند که در پایان ۵۴۶ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب های اول تا سوم کورس های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب های ترکمن سه تا ۶ ساله و ۱۶ تا ۲۸ امتیازی به مسافت یک هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که جواد آچاک با اسب گل تکه زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و امین محمدی با اسب ایلم آلتن و مهرداد خوجملی با اسب آق یایله به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مساقت یک هزار متر بود که عیدمحمد غراوی با اسب کلین هورس عنوان اول را به دست آورد و نادر صالح پور با اسب شهاب و کمال دالیجه عطا با اسب گل آیسا به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب های تروبردداخلی سه ساله و ۲۶ تا ۴۰ امتیازی به مسافت یک هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که یاسر جرجانی با اسب ریوکین موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب سلنا طلایی و ستار مهرانی با اسب چرچیل به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب های دوخون سه تا هفت ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت یک هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که جواد آچاک با اسب گل مژگان زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب آتیک و نادر صالح پور با اسب سامر به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب های دوخون سه تا پنج ساله و ۲۴ تا ۴۰ امتیازی به مسافت یک هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب تایتانیوم نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و عبدالرحیم آرامیده با اسب سوناسروین و احمد پقه با اسب والونیا به ترتیب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

اسب های تروبردداخلی سه تا چهار ساله و ۳۶ تا ۵۰ امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم به مسافت یک هزار متر بودند که جواد آچاک با اسب سابرینا مقام اول را کسب کرد و یاسر جرجانی با اسب ریوکینگ و نادر صالح پور با اسب پهلوان به ترتیب عنوان های دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور هفتم و پایانی اسب های دوخون سه تا پنج ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت یک هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عبدالله قلرعطا با اسب شیرتکین زودتر از سایرین به مقصد رسید و جبرئیل قلرعطا با اسب پازن لرستان و کمال دالیجه عطا با اسب پراغی به ترتیب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در هفته ششم این رقابت ها جواد آچاک با کسب سه مقام اول، بهترین چابکسوار لقب گرفت، ستار مهرانی عنوان های اول، دوم و سوم را هر کدام یک بار به دست آورد، یاسر جرجانی یک مقام اول و یک مقام دوم کسب کرد، عیدمحمد غراوی و عبدالله قلرعطا هر کدام موفق به کسب یک مقام نخست شدند و نادر صالح پور دو مقام دومی و دو مقام سومی به دست آورد.

گفتنی است؛ هفته های هفتم و هشتم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس، ۲۸ و ۲۹ آبان در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار