پروفسور خدادوست چشم پزشک برجسته دنیا میگوید: آخرین و بهترین امکانات چشم پزشکی در شیراز فراهم است و امکانات چشم پزشکی این شهر با کشورهای پیشرفته دنیا و آمریکا هیچ تفاوتی نمی کند.
کد خبر: ۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰ 27 January 2015

شیراز قطب پزشکی کشور ، شهری که شهرت پزشکان توانمند و بیمارستان های مجهزش سبب شده علاوه بر هموطنانمان ، بیماران کشورهای همسایه نیز به بیمارستانهای این شهر مراجعه کنند.

یکی از توانمندیهای درمانی در شیراز درمان بیماری های چشمی است که شهرت و تخصص پزشکان در این زمینه بیماران زیادی را از نقاط مختلف بخصوص کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس به این شهر کشانده است.

بیمار عراقی در این باره می گوید: تاکنون برای 3 عمل جراحی به ایران آمدم و هر 3 عملم نیز موفقیت آمیز بوده و این امر را حاصل توانمندی متخصصان و جراحان ایرانی این شهر میدانم.

یکی از همراهان بیمار خارجی میگوید ما بیمارمان را برای مداوا به هند بردیم اما نتیجه ای حاصل نشد و یکی از دوستان ایرانیمان چشم پزشکان شیرازی را به ما معرفی کرد و خدا را شکر عمل رضایت بخش بوده حال بیمارمان رو به بهبودی است.

تاج الدینی مدیر داخلی بیمارستان چشم دکتر خدادوست می گوید: شیراز از دیرباز در حوزه بهداشت و درمان، مورد توجه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بوده و ارائه خدمات نوین چشم پزشکی به همراه تجهیزات به روز دنیا از جمله دلایلی است که بیماران بخصوص بیماران حوزه خلیج فارس به جای رفتن به کشورهای اروپایی این شهر را برای درمان انتخاب می کنند.

او می گوید:بیمارانی که به شیراز می آیند علاوه بر بهره مندی از خدمات درمان از امکانات گردشگری و زیارتی شهر نیز استفاده می کنند.

این متخصص چشم معتقد است : وجودپزشکان متخصص و فوق تخصص ، تجهیزات مناسب درمانی ، آب و هوای مناسب ، منابع اکوتوریستی و جاذبه های طبیعی ، «توریسم درمانی» را در شیراز سبب شده که گسترش آن با همت و تلاش مسئولان میسر است.

پروفسور خدادوست چشم پزشک برجسته دنیا میگوید: آخرین و بهترین امکانات چشم پزشکی در شیراز فراهم است و امکانات چشم پزشکی این شهر با کشورهای پیشرفته دنیا و آمریکا هیچ تفاوتی نمی کند.

او معتقد است : زمینه های گردشگری سلامت در این شهر مهیا است که با برنامه ریزی دقیق می توان آن را گسترش داد و به عنوان صنعت مطرح این شهر بیشتر به دنیا معرفی کرد.

یکی از بیمارانی که برای پیوند قرنیه از کشور عمان به شیراز آمده است میگوید:این شهر یکی از بهترین مراکز درمان و جراحی چشم در خاور میانه است.

بیماران دیگری که از امارات برای درمان آمده است می گوید:از نحوه درمان و رسیدگی چشم پزشکان این شهر رضایت داشتم و پدر و برادرم نیز برای جراحی شبکه چشم آمده اند.

علاوه بر چشم پزشکی شیراز در ارائه خدمات درمانی بسیاری از جمله پیوند اعضا، جراحی های پیشرفته قلب و مغز و جراحی جنین جایگاه ویژهای در کشور و منطقه دارد که امید است با تقویت زیرساخت‌ها، صنعت توریسم درمانی این شهر به عنوان الگو در کشور مطرح شود.

به گفته وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی فارس ، زمینه‌سازی برای تسهیل در اخذ ویزای درمانی، افزایش پروازهای خارجی از کشورهای مختلف، رعایت‌ استانداردهای جهانی در بخش توریسم درمانی و کسب گواهینامه‌های بین‌المللی میتواند راهکارهایی برای رشد توریسم سلامت باشد.

برچسب ها: شیراز ، پزشکی ، چشم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار