کد خبر: ۱۲۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶ 11 November 2015

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه در البرز باید به دنبال صادرات خدمات فنی و مهندسی باشیم، گفت: بحث تولید صادرات محور از جمله مواردی است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ایرج موفق در اولین گردهمایی شرکت‌های فنی مهندسی، تحقیق و توسعه و مراکز پژوهشی صنعتی و معدنی و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته استان البرز که امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد، اظهار داشت: از سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه پژوهش در استان البرز رخ داده است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، طرح‌های پسادکتری، تحقیق و توسعه در بخش صنعت است و در این زمینه گام های اساسی براشته است، افزود: برای نخستین بار این شرکت‌ها در البرز مورد ارزیابی قرار گرفت و 22 واحد نمونه در این راستا با توجه به نحوه عملکرد، انتخاب شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه در البرز باید به دنبال صادرات خدمات فنی و مهندسی باشیم، تصریح کرد: بحث تولید صادرات محور از جمله مواردی است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی با اشاره به بحث واگذاری اختیارات به تشکل‌ها و انجمن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، گفت: آمادگی برای برگزاری نشست بررسی و ارزیابی در این زمینه را داریم تا برخی از وظایف تصدی‌گری به این تشکل و انجمن‌ها واگذار شود.

موفق خاطرنشان کرد: بر این اساس علاوه بر ایجاد انگیزه، از تخصص آنان نیز استفاده می‌شود و این هم‌افزایی خروجی بهتری نیز برای توسعه استان به دنبال دارد.

وی وجود دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دانشگاهی در البرز را از ظرفیت‌های بزرگ این استان دانست و بیان کرد: تفاهم نامه‌ای میان سازمان صنعت، معدن و تجارت با پژوهشگاه مواد و انرژی منعقد شده تا از پژوهشگران برای مباحث عارضه‌یابی، شناخت عارضه و رفع مشکل استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: این موضوع هم‌اکنون در شهرک صنعتی اشتهارد در حال اجرا است و انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دانشگاه‌های استان نیز برای ادامه این بحث در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در استان البرز بحث صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به رفع محدودیت شعاع 120 کیلومتری تهران در البرز، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در خارج از شهرک‌های صنعتی نیز مستقر شوند.

موفق تصریح کرد: البرز به بحث علم و فناوری توجه ویژه دارد و ما نیز به دنبال آن هستیم تا تحولی در دستگاه های اجرایی در این زمینه ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار