مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بیش از 60 بسته فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمانشاه در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش ارایه می شوند.
کد خبر: ۱۲۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 09 November 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بیش از 60 بسته فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمانشاه در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش ارایه می شوند.

مهندس علی فعله گری در جمع خبرنگاران در این باره اظهارکرد: استان کرمانشاه در هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری با فعالیت در هفت غرفه به معرفی ظرفیت‌های گسترده استان برای حضور سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهد پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: از این غرفه ها چهار غرفه در اختیار هتل های استان قرار دارد و در سه غرفه نیز فعالیت های این اداره کل و ظرفیت های سرمایه گذاری استان در حوزه گردشگری معرفی می شود.

وی تصریح کرد: این فرصت های سرمایه گذاری در حوزه مناطق نمونه گردشگری، واگذاری بناهای تاریخی، ایجاد بازارچه های صنایع دستی و احداث مجموعه های خدمات رفاهی و هتل ها و ... است.

فعله گری با بیان اینکه همه استان ها در این نمایشگاه حضور فعال دارند، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز با توجه به اهمیت این نمایشگاه و بازدید گسترده سرمایه گذاران داخلی و خارجی با همه توان شرکت کرده و علاوه بر استقرار کارشناسان این اداره کل برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان، این فرصت ها در قالب کتاب و لوح فشرده دوزبانه در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با 4000 اثر شناخته شده طبیعی و تاریخی که بیش از 2200 مورد آن به ثبت ملی رسیده است و اثر جهانی بیستون و هفت اثر در فهرست موقت ثبت جهانی ظرفیت بی‌بدیلی برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه دارد.

این مقام مسئول وجود راه های مناسب دسترسی، فرودگاه بین المللی با امکان صدور ویزای 15 روزه، راه آهن در دست تکمیل، بازارچه های مرزی متعدد، همجواری با بخش های کردنشین و عرب زبان کشور عراق، امکانات زیرساختی مناسب، امنیت بسیار مناسب، آب هوای کم نظیر، تنوع فرهنگی و گویشی کم‌نظیر ... و از همه مهم تر دارا بودن مردمان مهمان نواز و فرهنگ دوست را فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این استان عنوان کرد.

فعله گری با بیان اینکه کرمانشاه به عنوان مقصد گردشگری نقش محوری در غرب کشور را دارد، اظهار کرد: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه صنعت گردشگری، خوشبختانه مدریت ارشد استان کرمانشاه نیز به این سیاست ها نگاه ویژه دارد و صنعت گردشگری را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان و شاید محوری ترین آن ها در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و مدیریت ارشد استان از حضور سرمایه گذاران در این حوزه استقبال می کنند، تصریح کرد: استان کرمانشاه در بهترین شرایط برای حضور سرمایه گذاران بخش گردشگری قرار دارد و نمود این مساله را می توان در افزایش سفرها به این استان دید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ظرفیت اشغال تخت در هتل های استان بیش از 66 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 به لحاظ در آد زایی از محل بلیط فروشی در مجموعه های تاریخی و فرهنگی، از استان پانزدهم کشور به بعد از استان های فراس، اصفهان و خراسان رضوی به رتبه چهارم ارتقاء یافته است. در شش ماهه ابتدای سال جاری نیز آمارها کماکان رشد محسوسی را نشان می دهند.

فعله گری با بیان اینکه این آمارها نشان دهنده این است که کرمانشاه به مقصد گردشگری تبدیل شده است، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن کامل رفع تحریم ها شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنعت گردشگری در این استان باشیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن 50 منطقه نمونه گردشگری و 14 روستای هدف گردشگری که قابیلت افزایش به چند صد روستا را نیز دارند، فرصت های بسیار مناسب و کم نظیری را پیش روی سرمایه گذاران فراهم کرده است، که امیدواریم شاهد حضور آن ها در آینده نزدیک در استان کرمانشاه باشیم.

گفتنی است: هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور از تاریخ 18 تا 22 آبان ماه در جزیره کیش برگزار می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار